جشن روز کارمند دانشگاه کوثر با حضور رئیس دانشگاه کوثر

جشن روز کارمند دانشگاه کوثر با حضور رئیس دانشگاه کوثر

جشن روز کارمند دانشگاه کوثر با حضور رئیس دانشگاه کوثر دکتر" محمدعلی رباط‌جزی"‌ شهریور ماه 1397 در دانشگاه کوثر برگزار شد.

 به گزارش روابط عمومی دانشگاه کوثر، درآغاز جشن بعد از تلاوت قرآن کریم و پخش سرود ملی  دکتر"محمدعلی رباط‌‌جزی" رئیس دانشگاه ضمن عرض خیر مقدم به حاضرین و تبریک اعیاد گذشته، هفته دولت و روز کارمند گفت: لازم است یاد و خاطره شهدای گرانقدر هفته دولت شهید رجایی و شهید باهنر را گرامی بداریم، دو دولت مردی که در راه خدمت به خلق شهیدپرور ایران شهید شدند. امیدوارم با تأسی از رفتار این دو عزیز ما هم در راه توسعه و شکوفایی کشور عزیزمان خصوصاً آموزش عالی باشیم.

دکتر رباط‌‌جزی افزود: از خصوصیات بارز این دو شهید عزیز اخلاص عمل و کردار، پرکاری و مردمی بودن، جدیت و اهتمام در سرانجام رساندن کارهایشان، کارآمدی، التزام به دین، فرهنگ و انقلاب، تحول کاری و مسئولیتپذیری، تکریم مردم، دوری از غرور و تکبر و تفرقه، خستگی ناپذیری و پرهیز از غیبت و... بوده است.

 در هر دستگاهی عوامل موثر مختلفی برای شکوفایی و رشد و توسعه وجود دارد. کارمندان و خانواده‌های معززشان در کنار اعضا محترم هِیأت علمی، دانشجویان و جامعه هدف یکی از بازوان اصلی دانشگاه هستند و در رشد و شکوفایی کشور نقش به سزایی دارند.

رئیس دانشگاه کوثر در ادامه اظهار داشت: اگر موفقیت در هر حوزه‌ای از دانشگاه وجود دارد مسلم بدانید که شماها نقش بسزایی داشته‌اید و بدون شما شاید این موفقیت‌ها حاصل نمی‌شد. هر دانشگاه با حداقل‌هایی تأسیس می‌شود.

در ادامه دکتر رباط‌جزی اذعان داشت:. دانشگاه کوثر با حمایت‌های مسئولین محترم وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و استانی و دلسوزی و تلاش شما عزیزان و همکاران دانشگاه کوثر در استان خراسان شمالی، شهرستان بجنورد در سال 1391 تاسیس و پس از 6 سال توانسته با تلاش برای تحقق اهداف دولت محترم تدبیر و امید جایگاه خوبی را از نظر نرم‌افزاری داشته باشد. اقبال عمومی مردم، کیفیت و بازدهی آموزشی و پژوهشی درکشور و در جایگاه دوم قرار گرفتن بعد از دانشگاه الزهرا (س) از نتایج تلاش همه عزیزان می‌باشد و این ظرفیتی است که باید هم از لحاظ کیفی و هم کمی مورد توجه و حمایت قرار گیرد.   

دکتر رباط جزی در پایان سخنانش از همه کارکنان دانشگاه ، آقای صالحی‌نیا همکار فرهنگی و کارشناس محترم نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری، دکتر مریم محبتی" مدیر امور فرهنگی و اجتماعی دانشگاه کوثر"، اسدالله دادمهر" مدیر اموراداری و پشتیبانی" و همکاران محترم آن حوزه‌ها و از همکاران حوزه دانشجویی، مالی، اداره حراست، کارشناس روابط عمومی و سایر دست‎اندرکاران دانشگاه  قدردانی کرد.

در ادامه مراسم" اسد الله دادمهر" مدیر اموراداری و پشتیبانی دانشگاه ضمن عرض خوش‌آمدگویی و گرامی‌داشت یاد امام راحل و شهدا و طول عمر برای مقام معظم رهبری مدظله العالی و توفیق برای دولت تدبیر و امید گفت: در امور زندگی و کاری تأسی می‌جویم به فرمایشات حضرت علی(ع) و بهره می‌جویم از کتاب گرانقدر نهج البلاغه در فراز‌هایی و دستورات حکومتی و نامه به فرماندارها علاوه بر رعایت کاردانی، تقوا، مردم دوستی، فروتنی، اخلاق نیکو، عدل، انصاف، گشاده رویی 3 اصل اساسی در حکومت داری را بیان می‌دارد:1-  مسئولیت‌پذیری

2- خدمت‎گزاری

3- امانت‌داری

سپس "اسد الله دادمهر"به بیان اهم فعالیت‌های انجام گرفته در حوزه اداری و پشتیبانی پرداخت و از تمام همکاران در حوزه‌های مختلف اعم از آموزشی، دانشجویی، فرهنگی، مشاوره، حراست و سایر حوزه‌ها تشکر نمود و گفت: این فعالیت‌ها میسر نمی‌شد جز با حمایت‌های جناب آقای دکتر رباط‌جزی و این وضعیت پایدار دانشگاه با همت ایشان و همه کارکنان و اعضا محترم هیأت علمی  بوده است.

سپس دکتر مریم محبتی" مدیر امور فرهنگی و اجتماعی " دانشگاه کوثر ضمن عرض خیرمقدم اذعان داشت: اگر امشب با نام علی زینت پیدا کرد به خاطر عید غدیری بود که گذشت و چند روز آینده روز مباهله را داریم که اعلان عمومی است که علی(ع) نفس پیامبر خوانده شد.

دکتر "مریم محبتی" بیان داشت: دانشگاه بر سه پایه مهم دایر شده است:

1-اعضا هیأت علمی

2- کارکنان

3- دانشجویان

اگر هریک از این پایه‌ها درست و براساس موازین اخلاقی کار نکند  نظام فکری و اجتماعی آن مجموعه درست عمل نخواهد کرد. یکی از اصلی‌ترین پایه‌ها، کارمند است. از صفات اخلاقی زیبنده که کارمندان باید داشته باشند: 1-اخلاص در عمل 2- ساده زیستی 3- عدم شهرت طلبی. امام صادق(ع) می‌فرماید: "نبینم شما را مگر در دو حال یا اینکه عالم باشید یا جوینده علم"  و ما در مهد علم قرار داریم و این افتخاری است برای شما.

سپس در ادامه مراسم دکتر رمضانعلی نادری مایوان" معاون دانشجویی دانشگاه کوثر" ضمن عرض تبریک اعیاد گذشته  و روز کارمند از دست‎اندرکاران برگزاری این مراسم و نکو‌داشت روز کارمند به خصوص از جناب آقای دکتر رباط‌جزی، اسد الله دادمهر، دکتر مریم محبتی قدردانی نمود.

در پایان مهندس لیلا شعبانی"رییس اداره حراست" دانشگاه کوثر ضمن عرض خیر مقدم و تبریک روز کارمند بیان داشت: تشکر میکنم از دست‌اندر‌کاران این جشن و امیدوارم همیشه موفق و کامیاب باشید.

در این مراسم با اهداء لوح تقدیر و جوایزی از کارکنان معزز سادات و سید، کارکنان شاهد و ایثارگر و کارکنان گرانقدر دانشگاه تقدیر شد.

شایان ذکر است کارکنان با اهدای لوح تقدیر و یادبودی از رییس دانشگاه تقدیر نمودند و اجرای استند‌آپ‌کمدی توسط هنرمند گرانقدر رادیو خراسان شمالی "محمدرضا منصوری باجگیران" معروف به "شاه‌رضا" و مولودی خوانی توسط مداح اهل بیت "مقتدایی" از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.