در دیدار با مدیر عامل مجتمع پتروشیمی خراسان عنوان شد

توسعه تعاملات علمی و تحقیقاتی بین دانشگاه و صنعت

توسعه تعاملات علمی و تحقیقاتی بین دانشگاه و صنعت

به گزارش روابط عمومی دانشگاه کوثر، دکتر محبوبه معین مقدس، رئیس دانشگاه با مهندس یوسف حسنی، مدیرعامل مجتمع پتروشیمی خراسان، در روز سه‌شنبه 12 دی‌ماه 1402 دیدار کردند.

 دکتر معین‌مقدس رئیس دانشگاه کوثر در این دیدار ضمن تبریک روز صنعت پتروشیمی و کسب عنوان صادرکننده نمونه ملی در سال 1402 توسط مجتمع پتروشیمی خراسان گفت: وجود صنعت پتروشیمی در استان خراسان شمالی می­‌تواند به توسعه تعاملات علمی و تحقیقاتی بین این صنعت و دانشگاه‌­ها منجر شود.

وی با اشاره به پتانسیل اعضای هیئت‌علمی نخبه، جوان و متخصص دانشگاه افزود: وجود اعضای هیئت‌علمی متخصص، می‌تواند کمک شایانی به افزایش بهره‌وری واحدهای صنعتی، تقویت بخش تحقیق و توسعه واحدها و تبدیل واحدهای مستعد به واحد دانش‌بنیان باشد.

وی اظهار امیدواری کرد: آشنایی اعضای هیئت‌علمی با نیازهای صنعت و اطلاع از نیاز واحدها به فناوری‌های نو در چهارچوب همکاری‌های دوجانبه می­تواند منجر به تحقق اهداف همکاری دانشگاه و صنعت شده و این نیازهای پژوهش تبدیل به پروژه‌های تحقیقاتی و مشاوره‌ای گردد تا با انجام پژوهش­‌های هدفمند، بتوانیم نیازهای صنعت را مرتفع نماییم.

 مهندس حسن یوسفی با اشاره به اینکه پتروشیمی خراسان بزرگ­ترین بنگاه اقتصادی شمال­‌شرق کشور است، گفت: تعاملات بین دانشگاه و مجتمع پتروشیمی خراسان، تعاملات سازنده­ای بوده و امیدواریم که این تعاملات به‌صورت ارتباطات مؤثر و هدفمندتر بین دانشگاه و صنعت دنبال شود.

در پایان این نشست رئیس دانشگاه از همکاری مجتمع پتروشیمی خراسان در برگزاری مسابقات آمادگی جسمانی بانوان هیئت‌علمی و کارمند منطقه ۹ کشور که به میزبانی دانشگاه کوثر در شهریورماه 1402 برگزارشده بود، تقدیر نمود.