تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه کوثر و جهاددانشگاهی خراسان شمالی امضا شد

تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه کوثر و جهاددانشگاهی خراسان شمالی امضا شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه کوثر، طی جلسه‌ای با حضور دکتر علیرضا حسینی رییس دانشگاه کوثر و مهندس محسن رحمانی سرپرست جهاد دانشگاهی استان خراسان شمالی، تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین دانشگاه کوثر و جهاد دانشگاهی استان خراسان شمالی به امضا رسید.

دکتر علیرضا حسینی، رییس دانشگاه کوثر در این جلسه گفت: در حال حاضر سه هزار دانشجو در دانشگاه کوثر مشغول به تحصیل هستند و این به معنای وجود سه هزار سفیر فرهنگی است که میتوانند ناقل آداب، رسوم و ادبیات یک استان به سایر استان‌ها باشند و تلاش ما این است که این سفیران فرهنگی را به طور صحیح تربیت کنیم.

دکتر حسینی با تأکید بر اینکه جهاد دانشگاهی از رویش‌های انقلاب پربرکت اسلامی است، گفت: این تفاهم‌نامه مشترک در راستای ارائه خدمات آموزشی، اجرای دوره‌های آموزشی اشتغال محور به منظور کمک به پرورش دانشجویان متخصص و کارآمد و کارگاه های آموزشی، پروژه‌های تحقیقاتی، برنامه‌های فرهنگی و امور کار آفرینی و اشتغال می‌باشد.

دکتر حسینی اظهار کرد: در راستای اهداف مشترک تفاهم نامه مذکور فعالیت‌های خوبی در دانشگاه کوثر آغاز شده است که از جمله آن می‌توان به ایجاد اندیشکده توریسم و درخواست اخذ مجوز رشته مدیریت کسب و کارهای کوچک اشاره کرد.

بنابر این گزارش مهندس محسن رحمانی سرپرست جهاد دانشگاهی خراسان شمالی گفت: جهاد دانشگاهی مأموریت‌های مهمی در حوزه‌های پژوهشی، آموزشی و فرهنگی دارد و اصلی‌ترین جامعه هدف آن دانشگاه و دانشگاهیان هستند.

وی با اشاره به اینکه آموزش در دانشگاه‌ها جنبه تئوری دارد، افزود: جهاد دانشگاهی در راستای توسعه آموزش  مهارتی، آمادگی برگزاری دوره‌های آموزشی کوتاه مدت و بلند مدت مورد نیاز دانشجویان، مدرسان و کارکنان در حوزه‌های مختلفی همچون اشتغال و آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی در دانشگاه کوثر را دارد.