سرپرست دانشگاه کوثر عنوان کرد؛

تعهد، تخصص و برنامه محوری شرط همکاری

تعهد، تخصص و برنامه محوری شرط همکاری

سرپرست دانشگاه کوثر در آئین  معارفه خود که با حضور قائم مقام معاون وزیر علوم ،تحقیقات وفناوری و رئیس دانشگاه بجنورد برگزار شد با بیان اینکه تعهد، تخصص و برنامه محوری سه شرط مهم همکاری در دانشگاه خواهد بود به بیان سیاست ها و برنامه های کاری خود پرداخت.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه کوثر دکتر علیرضا حسینی افزود: آمده ایم تا برای پیشبرد اهداف دانشگاه دست در دست هم بدهیم تا دانشگاه کوثر را به سرمنزلگه مقصود و اهداف بلند مدت آن برسانیم .

 وی با اشاره به سخنان معمار کبیر انقلاب که فرموده اند دانشگاه را منشأ همه تحولات و موتور محرک توسعه کشور می دانم گفت:  انسان سازی، ایجاد تحول، مقابله با انحرافات و خرافات تولید علم و تبدیل علم به ثروت و رفاه را از رسالت های دانشگاه تلقی می کنم.

حسینی ادامه داد: باور دارم استقلال و اقتدار ملی به دست توانای دانشگاه و دانش آموختگان دانشگاهی برقرار می شود و افزود: اعتقاد دارم دانشگاه پیش قراول فرهنگ و اقتصاد است ما در دانشگاه آموخته ایم و می آموزانیم که به افکار دیگران احترام بگذاریم و به جای فضای تهمت، توهین، افترا و بد اخلاقی که دور از شأن و محیط علمی است به تضارب اندیشه ها احترام بگذاریم و با کمک  به فضای نقد علمی به باروری اندیشه های ناب و علمی کمک کنیم.

سرپرست دانشگاه کوثر همچنین ادامه داد: ما در دانشگاه باید معرف زندگی اخلاقی و عقلانی و قانونی باشیم  و دانشگاهیان باید الگوی حرمت گذاری به خود و جامعه  باشند.

دکتر حسینی ادامه داد: تأکید بر حفظ کرامت انسانی و تکریم همکاران دانشگاهی و نقش محوری پرسنل دانشگاهی اعم از استاد، کارمند و دانشجو به عنوان ولی نعمتان دانشگاه مبنای ارزشی روح حاکم بر برنامه دانشگاه را تشکیل می دهد.

وی گفت :هدف اصلی من در دانشگاه انجام فعالیت های عمرانی دانشگاه است و تلاش خواهیم کرد دانشگاه، دانشکده ها و خوابگاه ها را در یک جا تجمیع و به مشکلات آنها رسیدگی کنیم.

حسینی انجام کارهای پژوهشی مهم برقراری ارتباط نزدیک با دستگاه های اجرایی کشور برای کمک به حل مشکلات را  از دیگر اهداف خود در دانشگاه کوثر اعلام کرد .

وی نشاط علمی ، حاکمیت اخلاق، دوری از سیاست، تعهد حرفه ای، فضای لازم برای تجارب آرا و نظرات، فراهم بودن بستر های لازم برای اداره امور کشور و استفاده از شایسته سالاری از ویژگیهای دانشگاه اسلامی عنوان کرد و همچنین افزود: دردانشگاه اسلامی باید حرمت استاد حفظ شود و دانشجوی طالب علم مبارک خوانده شود .

دکتر علیرضا حسینی ادامه داد: باید در دانشگاه کوثر تحول اساسی در حوزه مدیریت آموزش ، مدیریت پژوهش و مدیریت مالی انجام شود و اتوماسیون در هر کجا که تعطیل و بلاتکلیف مانده را باید  تلاش کرده و توسعه بدهیم.

وی با بیان اینکه باید روال درست شیوه نامه تنظیم شود و چرخه بنویسیم تا سیستم متحول شود  افزود: شوراهای تخصصی را فعال کرده  و از کارشناسان به نحو احسنت استفاده خواهیم کردو با شاسته سالاری قدرنهادن به  هیأت علمی وکارکنان خواهید دید دانشگاه متحول خواهد شد .

حسینی ایجاد فضای آرام، مناسب و ایجاد انگیزه در تولید علم یکی دیگر از محورهای کاری خود برشمرد و ادامه داد: در این راستا هم باید به کمک هم بشتابیم و فارغ از هیاهو ها و نزاع های خطی و جریانی مطابق با چشم انداز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در افق  1404  و منویات مقام معظم رهبری به نهضت علمی و جنبش نرم افزاری جامعه عمل پوشیده و به تولید هر چه بیشتر علوم پرداخته و زمینه را برای شکوفایی هر چه بیشتر زنان و جوانان هوشمند و تاریخ ساز و تمدن ساز کشور بزرگ اسلامی ایران فراهم نماییم.

 وی بیان کرد بدیهی است که در رسیدن به این موارد  تلاش، همدلی، یاری و وفاق و وحدت همه نهادهای فرهنگی دانشگاه، تشکل های  اسلامی، کانون های دانشجویی و انجمن های علمی و شورا های صنفی بسیار تعیین کننده است.

حسینی با اشاره به اینکه اصولا دانشگاه بی دانشجو بی معناست ادامه داد: دانشگاه باید سرشار از تولید فکر، ایده و نواندیشی باشد. مأموریت دانشگاه کوثر مأموریت علوم انسانی و اسلامی است.

وی همچینین گفت: در سند دانشگاه اسلامی حمایت از روحیه پرسشگری و فضای باز سیاسی در آن تأکید شده که دانشجویان باید در فضای امن بدون اضطراب تفکرانتقادی خود را مطرح کنند و فضای دانشگاه باید نشاط باشد که نهایتا خلاقیت و نوآوری از دل همین محیط بوجود می آید.

دکتر علیرضا حسینی با بیان اینکه آرامش در دانشگاه ها خوب است، آرامش با نشاط و نه همراه با سکوت و رکود و حاشیه نشینی ادامه داد: دانشگاه کارآفرینی مختص دانشگاه های فنی نیست و دانشگاه های علوم انسانی نیز در این حوزه حضور دارند .