تحصیل ۳۹ هزار دانشجوی غیر ایرانی در کشور

تحصیل ۳۹ هزار دانشجوی غیر ایرانی در کشور

معاون دانشجویی وزارت علوم از تحصیل ۲۹ هزار دانشجوی غیر ایرانی در دانشگاه‌های زیر نظر وزارت علوم و مجموعاً ۳۹ هزار دانشجو غیر ایرانی در کشور خبر داد.

تحصیل ۳۹ هزار دانشجوی غیر ایرانی در کشور

به گزارش روابط عمومی دانشگاه کوثر به نقل از خبرگزاری فارس از بجنورد، مجتبی صدیقی ظهر امروز در بازدید از دانشگاه کوثر بجنورد اظهار کرد: دانشگاه‌های تک جنسیتی سیاستی است که انتخاب‌شده و باید توسعه پیدا کند زیرا این امر آزادی عمل را برای خانواده‌ها گسترش می‌دهد.

وی در ادامه افزود: ۲۶ درصد دانشجویان ورزش نمی‌کنند که علت آن را می‌توان فضای مجازی دانست. اکنون سرانه ورزشی به سمت ۲ مترمربع برای هر نفر میل می‌کند اما خراسان شمالی فضاهای ورزشی کافی ندارد.

معاون دانشجویی وزارت علوم از رشد مناسب تعداد بورسیه‌های غیر ایرانی به کشور خبر داد و خاطرنشان کرد: اکنون ۲۹ هزار دانشجوی غیر ایرانی در وزارت علوم و مجموعاً ۳۹ هزار دانشجوی غیر ایرانی در تمام نهادهای آموزشی مانند وزارت بهداشت داریم.

وی به کاهش مهاجرت‌های دانشجویان به کشورها به علت نوسانات نرخ ارز اشاره کرد و افزود: در این حوزه آمار مستندی وجود ندارد اما به علت افزایش نرخ ارز و مشکلات مالی بسیاری از افراد از رفتن به خارج از کشور منصرف شدند.

صدیقی در پایان به مشکلات ایاب‌وذهاب دانشجویان دانشگاه‌های بجنورد اشاره کرد و گفت: دانشگاه‌ها بودجه‌ی مشخصی برای این موضوع ندارند و هزینه‌های این بخش باید از خارج دانشگاه تأمین شود.

علیرضا حسینی، رئیس دانشگاه کوثر نیز در این جلسه اظهار کرد: دانشگاه کوثر بزرگ‌ترین دانشگاه تک جنسیتی کشور پس از دانشگاه الزهرا است لذا نیازمند توجه بیشتری هستیم.

وی افزود: دانشگاه کوثر ۲۸۰۰ دانشجو را در خود جای‌داده که با توجه به کمبودهایی مانند خوابگاه و فضای آموزشی، مشکلاتی داریم.