برگزاری یادواره شهدای دانشجو خراسان شمالی در دانشگاه کوثر

برگزاری یادواره شهدای دانشجو خراسان شمالی در دانشگاه کوثر

با همت مدیریت امور فرهنگی و اجتماعی به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس با حضور نماینده ولی فقیه در استان، رییس دانشگاه،جمعی از اساتید وکارکنان دانشگاه کوثر در سالن اندیشه و عزیزانی که به صورت مجازی در مراسم حضور داشتن برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه کوثر، دکتر علیرضا حسینی رییس دانشگاه کوثر ضمن تسلیت رحلت جانگداز عالم ربانی و جلیل القدر علامه حسن حسن زاده آملی بیان داشت: گرامی میداریم یاد و فداکاری نوجوان ایذه ای"علی لندی" را که جان خود را برای نجات بانوان در آتش گیر افتاده فدا نمود.

رئیس دانشگاه کوثر با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدای عزیز گفت: همانطور که پیامبر اسلام(ص) فرمودند: "أشرَفُ المَوتِ قَتلُ الشَّهادَةِ" شرافت مندانه ترین مرگ ، شهادت است. درود می فرستیم بر روح پاک مجاهدان راه حق از شهدای دشت کربلا و یاران امام حسین تا شهدای هشت سال دفاع مقدس و یاوران امام خمینی(ره).

علیرضا حسینی با تسلیت اربعین حسینی اظهار داشت: شهید همواره زنده است و حیات و ممات او همواره صفتی است برای حیات طیبه و به مصداق آیه شریفه سوره آل عمران آیه 169"وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ" البته نپندارید که شهیدان راه خدا مرده‌اند، بلکه زنده‌اند (به حیات ابدی و) در نزد خدا متنعّم خواهند بود.

وی ادامه داد:. شهادت فنا شدن انسان برای نیل به سرچشمه نور است. برای اینکه به نور برسد و همچنین نزدیک شدن به هستی مطلق است. شهدا شمع محفل بشریت هستند یعنی شهدا دیگر خواه هستند، شهدا در صدر هستند. شهدا از جان که عزیزترین دارایی برای هر شخصی است گذشتند تا من و شما به استقلال، آزادی، سعادت و خوشی برسیم.

دکتر حسینی با بیان اینکه این یادواره ها بهانه ایست برای نگاهی دوباره به ایثارگری شهدا ای سرزمین که از همه داشته های خود گذشتند تا دیگران به آسایش برسند گفت: امروزه با توجه به گسست نسلی بوجود آمده وظیفه تک تک ماست به خصوص ما دانشگاهیان تا این گسست را پر کنیم.

رییس دانشگاه ادامه داد: با نشست ها و و یادواره ها، گرامیداشت ها یعنی اشخاص نسل قدیم نشست و جلسه برگزار نمایند و وصیت شهدا را بازخوانی و دوباره خوانی کنند. وقتی به عمق این وصیت نامه ها توجه می­کنیم کلیدواژه تمام آنها اخلاق است، همه شهدا ما را به اخلاق سفارش کرده اند. در دنیایی که زندگی می کنیم متاسفانه می بینیم که اخلاق در بعضی از مواقع رخت بر بسته است. وظیفه ماست به این وصیت نامه ها با اینگونه نشست و یادواره ها یاد و خاطره شهدا را زنده کنیم و این شکافی که بین نسل قدیم و جدید بوجود آمده است را پر کنیم.

 علیرضا حسینی با بیان اینکه باید شهدا را سیره علمی و عملی خود در زندگی قرار دهیم گفت: باید همه ما در زندگی نیاز به الگو داریم که شهدا بهترین الگو برای ما هستند. ما دانشگاهیان باید با الگو قراردادن شهدا در زندگی معنوی خودمان شکافی که بین نسل ها بوجود آمده است را پر کنیم و شهدا را سرمنشأ زندگی خود قراردهیم.

وی اظهار داشت: دانشگاه کوثر پیشگام و پیشتاز در ادبیات مقاومت بوده است، نخستین ادبیات مقاومت در سال 1396 با محوریت شهدای دانشجو خراسان شمالی رقم خورد و استقبال بی­نظیری از داخل و خارج از کشور داشت و این نشان از این است که دانشگاهیان در سراسر کشور و به خصوص دانشگاه کوثر در این مسیر پیشگام و پیش قدم بوده است. وقتی نخستین همایش ادبیات مقاومت با محوریت شهدای دانشجو خراسان شمالی رقم خورد دست اندرکاران همایش رو به این فکر فرو برد که باید ادامه دهند و سیره علمی و عملی شهدا را سرمشق قرار دهند.  بلافاصله در سال 1398 دومین همایش ادبیات مقاومت با محوریت ویژه سردار دل ها رو رقم زدند که آن هم با وضعیت پاندومی کرونا با استقبال بی­نظیر و پرشور رو به رو شد و به صورت مجازی و حضوری بصورت بایسته و شایسته در خراسان شمالی برگزار شد و مورد تقدیر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و مسئولین نظام شد.

دکتر حسینی در پایان گفت: وظیفه تک تک ماست که قدردان خون شهدای عزیز باشیم ما در دفاع مقدس حدود چهل هزار شهید داشته ایم که همه اینها از علم، مادیات، خانواده، دنیا و مافیها گذشتند و در راه دفاع از وطن جانفشانی کردند.

در ادامه نماینده ولی فقیه در استان حاج آقا نوری با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدا بیان داشت: هدف از انقلابزنده نگهداشتن آموزه های دینی و داشتن حکومت با مشروعیت بود. اینکه جیره خوار نباشیم و کشورمان محل تاخت و تاز کشورهای بیگانه و زورگو نباشد.

نماینده ولی فقیه در استان اظهار داشت: استبداد و استعمار نصیب ما بودکه با انقلاب، استبداد را در 22 بهمن ماه شکست دادیم اما استعمار زمان برد. نظام استکباری جنگ راه انداخت تا انقلاب به هدف خودش نرسد.

وی با بیان اینکه خواسته ما صادر کردن انقلاب بود گفت: ما به خواسته خود رسیدیم و جبهه مقاومت نه فقط در ایران بلکه برون مرزها رفت و جبهه استکبار را شکست داد.

نماینده ولی فقیه ادامه داد: جنگ دو چهره دارد یک جنبه بد دارد و یک جنبه خوب که جنبه خوب را فقط اهل بصیرت می بینند که زیبایی معامله شهدا با خداست.