برگزاری گرامیداشت روز معلم و تجلیل از پژوهشگران برتر و سرآمدان آموزشی

برگزاری گرامیداشت روز معلم و تجلیل از پژوهشگران برتر و سرآمدان آموزشی

مراسم گرامی‌داشت روز معلم و تجلیل از پژوهشگران برتر و سرآمدان آموزشی در روز 17 اردیبهشت‌ماه با حضور حجت‌السلام والمسلمین نوری نماینده ولی فقیه درخراسان شمالی، به همراه دکتر معین‌مقدس رئیس دانشگاه و اعضای هیأت رئیسه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه کوثر، در ابتدای این مراسم دکتر محبوبه معین مقدس ضمن خیر مقدم و خوش آمدگویی به میهمانان، یاد استاد علامه شهید مرتضی مطهری را گرامی‌ داشت و فرا رسیدن هفته بزرگداشت مقام شامخ معلم و استاد را خدمت همه اساتید معزّز کشور به ویژه اساتید دانشگاه کوثر تبریک گفت. 

وی در ادامه گزارش کوتاهی از رشد و توسعه رشته های دانشگاه در مقاطع مختلف ارائه داد و افزود: در سال ۱۴۰۱، شورای گسترش و برنامه ریزی آموزش عالی، محدویت‌های ایجاد شده در حوزه فعالیت دانشگاه کوثر را لغو نمود و موافقت خود را با توسعه کلیه رشته‌های دانشگاهی، با رعایت ضوابط دفتر گسترش آموزش عالی اعلام نمود. لذا دانشگاه کوثر، به عنوان دانشگاه جامع در حوزه آموزش عالی بانوان، توسعه رشته های خود را در تمامی زمینه های مورد علاقه بانوان دنبال می نماید. 

دکتر معین مقدس با بیان این که بعد از یک دهه فعالیت دانشگاه، اولین سند راهبردی پنج ساله دانشگاه به تصویب رسیده است، اظهار داشت: با نگاه به چشم انداز و رسالت تعریف شده برای دانشگاه در این سند، شعار «بانوی سرآمد، نسل کارآمد» به عنوان شعار دانشگاه انتخاب شد. 

در ادامه این نشست صمیمی، نماینده ولی فقیه در استان، ضمن گرامی داشت شهادت استاد مطهری و تبریک روز معلم به اساتید، بیان داشت:

بر اساس آیات قرآن کریم و روایات اهل بیت«ع»، معلمان جایگاه بسیار رفیع و باعظمتی را دارند و یکی از ویژگی‌های یک فرد این است که علمش را نشر بدهد چرا که نشر علم گاهی وقت‌ها تعلیم است، گاهی تذکر و گاهی اوقات هم جنبه امربه معروف و نهی از منکر دارد.

 

وی در ادامه ابراز کرد: اگر به زندگی اهل بیت«ع» نگاه کنید درمی‌یابیم که آن‌ها تحول‌آفرین و تاثیرگذار بودند. در اسلام بزرگترین معلم، نبی مکرم اسلام، پیامبر اکرم«ص»، بودند که ایشان با اخلاق، تواضع، روحیه و پشتکارشان تأثیرگذار بودند. امیدواریم ما هم بتوانیم در حد خودمان راه پیامبر اکرم«ص» را برویم و فرمایشات و سخنان حضرت را در زندگی خودمان به کارگیری نماییم.

 

در پایان این نشست از سرآمدان پژوهشی و آموزشی دانشگاه به شرح ذیل تجلیل به عمل آمد. 

سرآمدان برتر پژوهشی:

دکتر اعظم ملانوروزی، سرآمد آموزشی دانشکده علوم انسانی

دکتر زهرا قلعه نوعی سرآمد آموزشی دانشکده علوم پایه و فنی و مهندسی

پژوهشگران برگزیده:

دکتر فاطمه حاجی اکبری پژوهشگر برتر در دانشکده علوم انسانی 

 دکتر جواد زارع پژوهشگر برتر در دانشکده علوم انسانی 

دکتر الهام بصیری پژوهشگر برتر در دانشکده علوم پایه، فنی و مهندسی 

دکتر راضیه نجات عضو هیأت علمی دارای بالاترین شاخص H-index در جمع اعضای هیأت علمی 

جناب آقای دکتر حسن پارسی پور پژوهشگر برتر در بخش جامعه و صنعت 

دکتر عمران توحیدی قرار گیری در جمع یک درصد دانشمندان پر استناد جهان 

 دکتر تیمور جعفری منتخب وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در جمع صاحبان طرح های برگزیده جامعه و صنعت کشور

دکتر محبوبه یگانه، بانوی منتخب برتر در اولین کنگره بین المللی زنان تاثیر گذار

دکتر محمدرضا بقایی پور، استاد مشاور انجمن علمی و کسب رتبه برگزیده ویژه از دیدگاه وزیر علوم، تحقیقات و فناوری 

دکتر محبوبه یگانه، استاد مشاور انجمن علمی و کسب رتبه برگزیده ویژه از دیدگاه وزیر علوم، تحقیقات و فناوری