برگزاری گرامیداشت روز معلم و تجلیل از پژوهشگران برتر و سرآمدان آموزشی

برگزاری گرامیداشت روز معلم و تجلیل از پژوهشگران برتر و سرآمدان آموزشی

مراسم گرامی‌داشت روز معلم و تجلیل از پژوهشگران برتر و سرآمدان آموزشی در روز ۱۲ اردیبهشت‌ماه با حضور دکتر حسین‌نژاد استاندار خراسان شمالی، حجت الاسلام والمسلمین موسوی جاجرمی رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و دکتر مرتضی بهزاد‌فر رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان‌شمالی به همراه دکتر معین‌مقدس رئیس دانشگاه و اعضای هیأت رئیسه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه کوثر در ابتدا این مراسم دکتر محبوبه معین مقدس ضمن خیر مقدم و خوش آمدگویی به میهمانان، یاد استاد علامه شهید مرتضی مطهری گرامی‌داشت و فرا رسیدن هفته بزرگداشت مقام شامخ معلم و استاد را خدمت همه اساتید معزّز کشور به ویژه اساتید دانشگاه کوثر تبریک گفت و در ادامه گزارش عملکرد مختصری از فعالیت‌ها و دستاورد‌های علمی و پژوهشی دانشگاه ارائه داد.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی جاجرمی نماینده ولی فقیه در دانشگاه‌های خراسان‌شمالی با بیان ویژگی‌های شهید آیت الله مرتضی مطهری گفت: شهید مطهری عالم فقیه فیلسوف، مفسر قرآن، انسان آگاه به مسائل اجتماعی و سیاسی و اسلام شناس به تمام معنا بود.

وی ادامه داد: شهید مطهری بنا به نیاز جامعه و زمان کتاب می‌نوشت و تمام آثار این معلم والامقام نه تنها برای زمان خویش بلکه برای حال و آینده نیز کاربرد دارد چنانکه مقام معظم رهبری سفارش نمودند که آثار وی بیشتر از آنچه که هست نشر داده شود چرا که جامعه به چنین آثاری نیاز دارد.

حجت الاسلام و مسلمین موسوی جاجرمی گفت: باید امروزه اساتید پیشرفت کشور را در حوزه‌های مختلف به اطلاع قشر جوان و به خصوص دانشجویان عزیز برسانند و امید را بیش از پیش در دل جامعه زنده نگه داشته چرا که امید به آینده نواقص موجود را مرتفع می‌کند می‌شوند.

در این نشست دکتر حسین نژاد استاندار خراسان شمالی با تقدیر از دکتر محبوبه معین مقدس رئیس دانشگاه کوثر برای گردهمایی اساتید به مناسبت گرامیداشت هفته معلم به نقل از شهید مطهری گفت: انقلاب‌ها از جنگ‌های بیرونی شکست نمی‌خورند بلکه شکست از داخل به وجود می‌آید و نباید مولفه‌های پیروزی انقلاب به دست فراموشی سپرده شود.

استاندار خراسان شمالی گفت: انقلاب اسلامی با مولفه‌های ساده زیستی، ارزش‌های دینی، عدالت و در راس آن ایمان و تبعیت از رهبری که این حرکت عظیم را به وجود آورد به پیروزی رسید و پاسداشت این مولفه‌ها ضروری است.

وی افزود: این مطلب مهم باعث شد دشمنان انقلاب با رصد مولفه‌های مهم پیروزی انقلاب که یکی از آنان نقش مادر بودن است، با شعار زن، زندگی، آزادی سعی در سست کردن بنیان خانواده داشتند تا بدین شکل زمینه شکست انقلاب را فراهم کنند اما با هوشیاری ملت و در راس آن مقام معظم رهبری، این فتنه با شکست مواجه شد.

استاندار خراسان شمالی گفت‌: امروزه خرسندیم که مجموعه دانشگاه کوثر به دنبال حفظ ارزش‌ها است و در کنار آن نخبگان و دانشجویان پرچمدار مولفه‌های انقلاب اسلامی هستند.

وی با اشاره به بحث عفاف و حجاب اظهار داشت: با مباحث علمی و حرکت‌های فرهنگی می‌توانیم بر این موضوع غلبه کنیم.

دکتر حسین نژاد گفت: دانشگاه کوثر، اساتید و دانشجویان نخبه این دانشگاه می‌توانند در قالب پروژه، رساله با محوریت صنعت معدن تجارت، گردشگری، کشاورزی و دامپروری خود را در پیشرفت استان سهیم کنند.

در پایان از پژوهشگران برتر و سرآمدان آموزشی به شرح ذیل تجلیل شد:

دکتر عمران توحیدی، کسب بالاترین شاخص H-index دانشگاه کوثر در سال 1401 و قرار گرفتن در جمع پژوهشگران پراستناد یک درصد برتر ایرانی در سال۲۰۲۲ میلادی

دکتر تیمور جعفری، هیأت علمی برتر 1401 در همکار با جامعه و صنعت، طرح برگزیده دانشگاهی سال 1401و پژوهشگر برتر دانشکده علوم انسانی

دکتر نسترن پارسافرد، پژوهشگر برتر گروه علوم پایه در سطح استان خراسان‌شمالی

دکتر رمضانعلی نادری مایوان، طرح برگزیده دانشگاهی سال 1400

دکتر مرتضی بهزادفر، همکار اجرایی و صنعتی برتر دانشگاه کوثر بجنورد در سال 1401

دکتر هادی یعقوبی نژاد، سرآمد آموزشی سال تحصیلی 1400-1401 در دانشکده علوم انسانی

دکتر محبوبه آذرخشی، سرآمد آموزشی سال تحصیلی 1400-1401 در دانشکده علوم پایه و فنی، مهندسی