رئیس دانشکده فنی ، مهندسی و علوم پایه دانشگاه کوثر خبر داد:

برگزاری کارگاه با رویکرد بهینه سازی

برگزاری کارگاه با رویکرد بهینه سازی

رئیس دانشکده فنی ، مهندسی و علوم پایه از برگزاری کارگاه و سمینار آموزشی تحت عنوان آشنایی با نرم افزار  R  با رویکرد بهینه سازی خبر داد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه کوثر، دکتر معصومه موذن سرخی اظهار کرد:
نرم افزار R محیطی محاسبات آماری و تحلیل داده را فراهم می کند.  
وی با اشاره به اینکه دلیل محبوبیت این نرم افزار در سالهای اخیر در درجه  اول رایگان بودن این نرم افزار است افزود:  این دوره آموزشی  توسط گروه ریاضی و صنایع دانشگاه در هفته پژوهش برگزار شد.
دکتر موذن سرخی اظهار کرد:  نرم افزارR بر روی انواع سیستم عامل ها قابل نصب است و همچنین افزود:از دیگر مزایای این نرم افزار فراهم کردن زمینه ای بی نظیر برای نوشتن متدهای آماری است.
دکتر موذن سرخی سادگی ، جامع بودن، امکانات گرافیکی و رسم نمودار را از جمله امکانات نرم افزار R برای کاربران این نرم افزار دانست.
وی همچنین امکانات ذخیره ،بازیابی و بسته های نرم افزاری رایگان را از دیگر امکانات این نرم افزار برشمرد.
رئیس دانشکده فنی ، مهندسی و علوم پایه افزود : این کارگاه با حضور دانشجویان کارشناسی رشته های مهندسی صنایع و مهندسی اپتیک دانشگاه کوثر، دانشجویان کارشناسی رشته آمار و مهندسی شیمی و کارشناسی ارشد ریاضی کاربردی دانشگاه بجنورد و جمعی از اساتید هیات علمی و اساتید مدعو گروه ریاضی برگزار شد.
دکتر موذن سرخی  افزود: حاضرین در این دوره به فراگیری و پیاده سازی مقدماتی دستورات برنامه نویسی در نرم افزار R پرداختند.

وی گفت:در پایان دوره آموزشی نحوه حل مسائل بهینه سازی خطی و غیرخطی در سمینار مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
گفتنی است مدرس این دوره آموزشی،دکتر سید مهدی صالحی استادیار گروه آمار دانشگاه نیشابور و دارنده مدال المپیاد دانشجویی آمار بود.