برگزاری مسابقات بازی ریاضی به مناسبت زادروز پروفسور مریم میرزاخانی

برگزاری مسابقات بازی ریاضی به مناسبت زادروز پروفسور مریم میرزاخانی
به گزارش روابط عمومی دانشگاه کوثر، این دوره از مسابقات با شرکت 32 تیم از مدارس برتر بجنورد، دانشگاه بجنورد و دانشگاه کوثر به مدت دو روز در محل سالن اندیشه داشگاه کوثر برگزار شده است. 
دکتر حسین‌زاده عضو هیأت علمی گروه ریاضی دانشگاه کوثر و دبیر این دوره از مسابقات با اهمیت توصیف کردن ریاضیات و فعالیت بانوان در این رشته با الگو گرفتن از مریم میرزاخانی گفت: برای ایجاد انگیزه و ارتقاء سطح علمی دانش آموزان و دانشجویان، این دوره از مسابقات با شرکت 32 تیم از مدارس برتر بجنورد، دانشگاه بجنورد و دانشگاه کوثر به مدت دو روز و پنج مرحله در محل سالن اندیشه دانشگاه کوثر برگزار شد.
در آیین اختتامیه دکتر معین مقدس، سرپرست دانشگاه کوثر، عنوان کرد: در سال‌های اخیر علاقه به تحصیل در رشته‌های علوم پایه با استقبال کم دانشجویان روبرو شده و نیاز کشور به نیروی انسانی متخصص در رشته‌های ذکر شده، زنگ خطر و هشداری هست که باید پیش از گذشته به رشته‌های علوم پایه توجه کنیم.
وی افزود: با بازنگری در افق و ماموریت دانشگاه کوثر تلاش داریم که رشته‌های علوم پایه را فعال و بتوانیم در آینده نه چندان دور، دخترانی متخصص و ماهر همچون مریم‌میرزاخانی به جامعه علمی کشور تحویل دهیم.
دکتر فائزه توتونیان، استاد تمام گروه ریاضی دانشگاه فردوسی مشهد، در مراسم اختتامیه این مسابقات، به عنوان یکی از سخنرانان کلیدی بیان داشت: سال 2022 سال بین‌المللی علوم پایه برای توسعه پایدار است و سپس به اهداف و برنامه‌های سال علوم پایه اشاره نمود.
دکتر توتونیان ادامه داد: باید آموزش و پرورش به رشد و توسعه علوم پایه و نیروی انسانی اهمیت ویژه‌ای بدهد، مخصوصا به نقش بانوان در علوم پایه، چرا که امروزه بانوان نقش پر رنگی در عرصه علوم پایه دارند و سرآمد آن‌ها پروفسور مریم میرزاخانی برنده جایزه فیلدز 2014 است.  
دکتر مجید میرزا وزیری، استاد تمام گروه ریاضی دانشگاه فردوسی مشهد، دیگر سخنران کلیدی این بزرگداشت، عنوان کرد: اعتماد به نفس مقدمه‌ای برای یادگیری است. اگر انسان به انجام کاری ایمان نداشته باشد هرگز موفق به انجام آن نخواهد شد و در بسیاری از موارد اعتماد به نفس را از دیگر افرادی که موفق به انجام آن شده‌اند کسب می‌کند.
میرزا وزیری ادامه داد: نقش افراد بزرگی همچون پروفسور مریم میرزاخانی که با موفقیت‌شان باعث اعتماد به نفس بانوان در حوزه ریاضیات شد، غیر قابل انکار است، چرا که برای رسیدن به قله ابتدا باید راه رسیدن را پیدا کرد و ارزشمند بودن کار مریم میرزاخانی در این است که راه رسیدن به فتح قله دانش ریاضیات را پیدا کرد.
لازم به ذکر است در پایان این مسابقات تیم‌های دبیرستان دخترانه تیزهوشان فرزانگان مقام‌های اول و دوم را کسب کردند که از طرف هیات داوران لوح تقدیر، تندیس مسابقات و هدیه نقدی به تیم‌های برتر اهدا شد.