برگزاری جشن نیمه شعبان دانشگاه کوثر

ا همت مدیریت امور فرهنگی و اجتماعی به مناسبت تبریک ولادت امام زمان(عج)، جشن با شکوه نیمه شعبان با حضور جمعی از اساتید، کارکنان و دانشجویان دانشگاه برگزار شد.


به گزارش روابط عمومی دانشگاه کوثر، در این مراسم که با تلاوت آیاتی چند از کلمات وحی و پخش سرود ملی جمهوری اسلامی ایران آغاز شد حجت الاسلام والمسلمین فرزانه"معاون دفتر نهاد نماینده مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان" با تبریک این عید خجسته و گرامی‌داشت یاد و خاطره استاد شهید مطهری و تبریک روز استاد به ایراد سخنرانی پرداخت.
وی در بخشی از سخنانش با تأکید بر ذکر" یزکیهم و یعلمهم الکتاب" که در قرآن سه مرتبه آورده شده است اظهار داشت: طبق این آیه، قرآن تربیت را بر علم برتری داده است زیرا تربیت نیت‌ها را مقدس می کند. با وجود تربیت است که علم با ارزش میشود.
وی در بخش دیگر از سخنانش با بیان داستان‌های قرآنی به شناخت و پیروی از مکتب ائمه اطهار تأکید کرد و گفت: هدف امام زمان(عج) ساختن یک دولت اسلامی به تمام معناست و وظیفه ما برای تشکیل این حکومت انتظار واقعی برای ظهور ایشان است.
حجت الاسلام فرزانه در بخش پایانی سخنانش با تأکید بر وظایف مسلمین در زمان غیبت اظهار داشت: تکالیف مسلمین در دوران آخر زمان 1. شناساندن امام به جامعه 2.ثبات قدم در دین داری 3. امر به معروف و نهی از منکر می باشد.
در بخش دیگر مراسم دکترخزاعی نژاد "دبیر علمی نخستین جشنواره عکس شهر اسلامی" که در بهمن ماه96 برگزار شد به ایراد سخنرانی پرداخت.


وی اظهار داشت: هدف این رقابت فرهنگی –هنری- علمی  تفکر صحیح از شهر اسلامی  و غلبه بر دیدگاه‌های غربی شهرسازی است.
دکترخزاعی نژاد اذعان داشت: 980 اثر به دبیرخانه ارسال شده است و بعد از چند مرحله داوری تخصصی 5 اثر منتخب این جشنواره شده است.
وی در بخش پایانی سخنانش از همفکری و دقت نظر داورهای جشنواره دکتر" رفیع پور"،" شکری" ، "صحرانورد" و دبیر اجرایی جشنواره "دکتر مریم محبتی" قدردانی کرد.

 


 
شایان ذکر است تقدیر از گروه تئاتر نمایشنامه "مونس"، اجرای گروه موسیقی کنج، استندآپ، اهداء جوایز و مولودی خوانی توسط "سید با قر سیدی زاده " از مداحان استان از دیگر برنامه‌های این جشن بود.