نشست رئیس مجمع نمایندگان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی با هیأت رئیسه دانشگاه کوثر:

بررسی برنامه توسعه دانشگاه کوثر

بررسی برنامه توسعه دانشگاه کوثر

به گزارش روابط عمومی دانشگاه کوثر، روز چهارشنبه17 خرداد، نشستی با حضور دکتر وحیدی و دکتر معین مقدس رئیس دانشگاه به همراه هیات رئیسه در محل دانشگاه کوثر برگزار شد.

دکتر محبوبه معین مقدس، با اشاره به افزایش 80 درصدی بودجه دانشگاه، ضمن تقدیر از حمایت‌های دکتر وحیدی گفت: یکی از چالش‌های پیش روی دانشگاه از ابتدای مدیریت اینجانب، معوقاتی بود که در سال‌های گذشته در دانشگاه ایجاد شده بود و تمام تلاش مجموعه مدیریتی به روز کردن این معوقات و پرداخت آنها به صورت منظم بود.

وی با اشاره به اینکه خدمات دهی با کیفیت در حوزه دانشجویی یکی از دغدغه‌های مجموعه مدیریتی بوده است، افزود: هم اکنون سلف سرویس دانشگاه روزانه به هزار نفر سرویس دهی می‌کند که خدمات‌دهی در این حوزه، با خرید تجهیزات نیمه صنعتی برای سلف دانشگاه و خرید مواد اولیه برای طبخ غذا، خدمات با کیفیت‌تری نسبت به قبل ارائه می‌گردد.

 دکتر معین مقدس اظهار داشت: 60 درصد دانشجویان دانشگاه غیر بومی هستند اما دانشگاه فاقد خوابگاه ملکی برای اسکان دانشجویان است. با پیگیری‌های حوزه معاونت دانشجویی، دانشجویان هم اکنون در فضای خوابگاه‌های خودگردان مستقر هستند که هزینه‌های بالای این خوابگاه‌ها، مشکلاتی را برای دانشجویان ایجاد کرده است. اما باید تلاش کنیم که با حضور خیرین خوابگاه‌ساز و استفاده از فضاهای مازاد در استان به عنوان خوابگاه، به رفع این مشکل کمک کنیم تا دانشجویان ما که مادران آینده ساز هستند با آسودگی خاطر ادامه تحصیل دهند.

رئیس دانشگاه افزود: در بخش پژوهشی در شاخص نسبت مقاله به ازای هر عضو هیات علمی از 1/63 به 1/83 مقاله در سال 1400 رسیده‌ایم.

رئیس دانشگاه با اشاره به اخذ مجوز برای پنج رشته در مقطع تحصیلات تکمیلی، عنوان کرد: در سال 1402 چهار نفر از اعضای هیات علمی به مرتبه دانشیاری ارتقا یافتند و در صدد هستیم که با ارتقای اعضای هیات علمی، گسترش رشته‌ها در مقاطع تحصیلات تکمیلی را دنبال کنیم.

وحیدی گفت: دانشگاه کوثر به عنوان یک دانشگاه ملی در سطح کشور پذیرفته شده است و باید موانع پیشرفت را برطرف کرده تا دانشگاه به هدف اصلی آن که همان یک دانشگاه جامع و مطرح در کشور است برسد.

وی، با ابراز خرسندی از اخذ مجوز پنج رشته‌ کارشناسی ارشد افزود: در بخش تحصیلات تکمیلی استان خراسان شمالی به شدت با کمبود رشته مواجه است و اولویت دانشگاه باید بر این باشد که این فقر آموزشی را در بخش تحصیلات تکمیلی برطرف نماید.

رئیس مجمع نمایندگان استان خراسان شمالی گفت: تلاش ما بر این است که در سطح ملی کمک کنیم تا زیرساخت‌های خوابگاهی و  ایاب و ذهاب حل شود و با بازگشایی مسیرهای جدید رفت و آمد به دانشگاه مشکلات حل و یا به حداقل برسد.

وی افزود: با استفاده از ظرفیت‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مرکز رشد دانشگاه را تقویت نماییم تا این مرکز بتواند از استعدادهای شرکت‌های دانش بنیان استفاده کرده و حتی مرکزی برای استفاده‌ی دانش‌آموزان مستعد باشد.

در پایان این نشست، دکتر وحیدی بخش‌های جدید آزمایشگاه مرکزی دانشگاه کوثر را افتتاح نموده و در بازدید از تنها پروژه ساختمانی دانشگاه کوثر، از نزدیک در جریان آخرین تحولات این پروژه قرار گرفت.

گفتنی است که این پروژه ساختمانی در آینده نزدیک به بهره‌‌برداری خواهد رسید.