برای برون رفت از مشکلات و آسیب ها باید از روش های علمی و پژوهش استفاده شود

برای برون رفت از مشکلات و آسیب ها باید از روش های علمی و پژوهش استفاده شود

 باید برای برون رفت از مشکلات و آسیب ها از روش های علمی و پژوهش استفاده شود که در این سال ها نیروی انتظامی در این  راستا ورود پیدا کرده است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه کوثر، فرمانده انتظامی خراسان شمالی روز چهارشنبه در دیدار با رییس دانشگاه کوثر و هیأت همراه به مناسبت هفته ناجا اظهار داشت: تعداد جرایم در این مدت در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۶ درصد کاهش دارد.

سردار علیرضا مظاهری بر رابطه تحصیلات دانشگاهی و آکادمیک و جرایم اشاره ای کرد و افزود: تنها کمتر از دو درصد افرادی که در جرایم مختلف این استان مشارکت داشته و دستگیر شده اند تحصیلات عالی دارند.

وی افزود: ۷۸ درصد دستگیر شده ها در جرایم مختلف دیپلم به پایین و بخش زیادی از آنان کم سواد و بیسواد هستند.

وی با بیان اینکه ۶۸ درصدد جرایم نیز مربوط به گروه سنی ۲۵ تا ۳۹ است اظهار داشت: متاسفانه ۷۸ درصد این افراد نیز بیکار بوده اند که این امر نیز رابطه مستقیمی با جرایم دارد.

سردار مظاهری اظهار داشت: با وجود درصد رشد جرایم استان خراسان شمالی در این شاخص در کشور در جایگاه ۲۶ قرار داریم که در سه سال اخیر جزء استان های کم جرم کشور بوده ایم.

وی با بیان اینکه در شاخص نزاع نیز در دو سال اخیر آمار کاهش یافته است افزود: در جرایم مسلحانه، سرقت از طلا فروشی و بانک ها در دو سال اخیر صفر بوده است و همچنین در جرایم خشن نیز کاهش داشته ایم.

سردار مظاهری بر ارتقای تحصیلات کارکنان نیروی انتظامی نیز تاکید کرد و افزود: سطح سواد کارکنان نیروی انتظامی از افزایش خوبی برخوردار بوده است و هیچ نیروی کمتر از دیپلم پذیرش نخواهد شد.

دکتر علیرضا حسینی رئیس دانشگاه کوثر نیز در این دیدار گفت: با احتساب ورودی های جدید به این مرکز آموزش عالی هم اکنون سه هزار و ۵۰۰ دانشجو در این مرکز آموزش عالی زیر نظر ۶۰ نفر عضو هیات علمی در حال تحصیل هستند.

دکتر علیرضا حسینی افزود: این دانشجویان در سه دانشکده علوم انسانی، علوم پایه و فنی و مهندسی جذب شده اند.

وی اظهار داشت: دانشگاه دخترانه کوثر ، در رتبه‌بندی جدید پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC)، که هر سال از وضعیت دانشگاه ها اطلسی ارائه می دهد رتبه نخست را در بین دانشگاه‌های خراسان شمالی به دست آورد.

دکتر حسینی اظهار داشت: این مرکز آموزش عالی، به عنوان تنها مرکز تک‌جنسیتی آموزش عالی شرق کشور، در بین دانشگاه های کشور نیز رتبه ۴۲ را کسب کرد که در مقایسه با رتبه‌بندی پیشین این پایگاه استنادی، که ۶۷ بود، ۲۵ رتبه ارتقا یافته است.

وی افزود: پایگاه استنادی علوم جهان اسلام، در رتبه بندی دانشگاه ها و موسسات پژوهشی، معیارهایی چون آموزش، وجهه بین المللی، تسهیلات و امکانات، فعالیت های اجتماعی و اقتصادی و صنعتی را مورد ارزیابی قرار داده است.

دکتر حسینی بر تعامل دانشگاه ها و صنعت تاکید کرد و گفت: باید به سمت نسل چهارم دانشگاه ها پیش برویم و هم اکنون در دنیا نیز این مد نظر است و دانشگاه ها تلاش می کنند تا مشکلات جامعه را برطرف کنند و مسائل و چالش های جامعه را احصا نمایند.

وی اظهار داشت: متاسفانه در این استان دستگاه ها از ظرفیت و پتانسیل دانشگاه ها بهره نمی برند و به این دلیل نیز کارها دقیق پیش نمی رود و در شاخص های مختلف دچار عقب ماندگی هستند.

در این دیدار تفاهم نامه علمی و پژوهشی نیز توسط دانشگاه کوثر و نیروی انتظامی خراسان شمالی به امضا رسید.