باز پرداخت وام (شرایط و ضوابط)

 

 

"شرایط و ضوابط بازپرداخت وام"

 

دانشجویانی که موفق به پایان دوره تحصیلی خود شده‌­اند، پس از فراغت از تحصیل نسبت به پرداخت کل بدهی به حساب صندوق رفاه و یا اخذ دفترچه اقساط اقدام می‌نمایند. زمان تعیین تکلیف بدهی برای کلیه دانشجویان (مشمول و غیر مشمول) حداکثر 9 ماه پس از فراغت از تحصیل می‌باشد. در صورتی که پس از مدت 9 ماه برای گرفتن دفترچه قسط مراجعه شود، دیگر بدهی قابل تقسیط نبوده و دانشجو می‌بایست کل بدهی را یک‌جا پرداخت نماید.

1- تعداد و مبلغ اقساط بهره‌­مندان از تسهیلات وام توسط صندوق رفاه دانشجویان تعیین خواهد شد.

2- طول مدت بازپرداخت با توجه به میزان بدهی حداکثر 5 سال می­‌باشد.

3- دانشجو باید ابتدا مبلغ 10 % از کل بدهی خود را هنگام فراغت از تحصیل به طور یک‌جا پرداخت نماید و اصل فیش واریزی را به کارشناس امور رفاهی تحویل دهد؛ لازم به ذکر است مانده بدهی توسط صندوق رفاه تقسیط خواهد شد.

4- تاریخ سررسید اقساط برای کلیه دانش آموختگان 9 ماه پس از فراغت از تحصیل می‌باشد.

5- بدهکاران دارای دفترچه اقساط می­‌بایست در تاریخ سررسید هر یک از اقساط، به یکی از شعب بانک تجارت در سراسر کشور مراجعه و مبلغ بدهی خود را به حساب مندرج در فیش واریز کرده و نسخه دوم (رسید مخصوص پرداخت کننده) را با تسویه حساب نهایی نزد خود نگهداری نمایند. در صورت عدم پرداخت به موقع اقساط (سه قسط متوالی) کل بدهی به دین حال تبدیل می‌گردد و بدهکاران موظف به پرداخت کل بدهی به صورت یک‌جا خواهند بود.

6-صدور و ارسال هرگونه تائیدیه تحصیلی یا ارسال ریز نمرات منوط به صدور دفترچه اقساط می‌باشد و تسلیم اصل مدارک پس از استرداد کل بدهی و انجام تعهدات قانونی دیگر است.

7- دانشجو در صورت قبولی در مقطع بالاتر بلافاصله می‌­بایست نسبت به تمدید و تعیین کیفیت بدهی خود اقدام نماید. قابل ذکر است تا زمان مراجعه برای تمدید دفترچه اقساط باید مطابق سررسید اقساط خود را واریز نماید.

8- دانشجویان انصرافی، تارک تحصیل و اخراجی ملزم به پرداخت کامل وام­‌های دریافتی می­‌باشند.

9- انتقال بدهی دانشجویان در یک رشته تحصیلی و یک مقطع در دانشگاه دولتی بلامانع است.

 فایل

 مراحل پرداخت وام    حجم فایل:  161.21 KB