بازدید معاون امور نظارت و هماهنگی معاونت امور مجلس ریاست جمهوری از دانشگاه کوثر

بازدید معاون امور نظارت و هماهنگی معاونت امور مجلس ریاست جمهوری از دانشگاه کوثر

به گزارش روابط عمومی دانشگاه‌ کوثر، صبح روز چهارشنبه 19 بهمن ماه 1401 دکتر ابوالقاسم جعفری، معاون امور نظارت و هماهنگی معاونت امور مجلس ریاست جمهوری از سایت جدید دانشگاه کوثر بازدید و با هیات رئیسه دانشگاه دیدار نمود.

در این دیدار، دکتر معین مقدس ضمن ارائه گزارشی از عملکرد دانشگاه برای جابجایی به سایت جدید و انتقال ساختمان‌های پراکنده دانشگاه به مجتمع آموزشی متمرکز و دارای استانداردهای آموزشی، به مشکلات پیش روی دانشگاه اشاره کرد و گفت: یکی از مشکلات مهم دانشگاه نداشتن خوابگاه ملکی است و هم اکنون دانشجویان در خوابگاه‌های خودگردان مستقر هستند. البته دانشگاه بودجه‌ای از سازمان امور دانشجویان برای ساخت خوابگاه ملکی دریافت کرده و در حال آماده سازی نقشه‌ها و گرفتن تاییدیه از سوی وزارت علوم است. برای تسریع این امر می‌طلبد خیرین ورود کنند تا بتوانیم نیار مبرم دانشجویان را مرتفع کنیم.

دکتر معین مقدس در ادامه از فعالیت‌های انجام شده در حوزه فرهنگی و برنامه‌های در این حوزه گزارشی ارائه داد و گفت: سعی بر این است که در حوزه فرهنگی برنامه‌های تبینی و بصیرتی در اولویت باشند تا دانشجویان فن رویارویی با چالش‌ها و مسائل را یاد گرفته و مهارت حل مساله را فراگیرند.

دکتر جعفری ضمن قدردانی از تلاش‌های صورت گرفته تیم مدیریتی برای انتقال دانشگاه کوثر به سایت جدید اظهار داشت: بی‌شک نقش بی‌بدیل و موثر زنان در طی این 44 سال به‌خصوص دوران دفاع مقدس امری انکارناپذیر است و زنان همواره در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی دوشادوش مردان نقش ارزنده‌ای را ایفا کرده‌اند.

وی با اشاره به رسالت دانشگاه به عنوان یک دانشگاه جامع ویژه خواهران، عنوان کرد: امروزه سواد به معنای خواندن و نوشتن نیست؛ و این مفهوم سنتی از سواد تغییرات زیادی کرده است چرا که بر اساس تعریف یونسکو، باسواد کسی است که بتواند از دانش خود تغییری در زندگی ایجاد نماید. لذا رسالت دانشگاه این است که شخصیت دانشجویان را جامع پرورش دهد تا علاوه بر بُعد مهارت‌های آموزشی، مهارت‌های زندگی را نیز فراگیرند.

وی با اشاره به ماموریت دانشگاه کوثر افزود: دانشگاه به خاطر ویژگی خاص خود با برنامه‌های مدون برای پایش‌های اجتماعی و متغیرهای متناسب با جامعه هدف می‌تواند زمینه ساز رشد و آماده سازی بانوان ایرانی برای تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی باشد.