انعقاد قرارداد همکاری مشترک بین دانشگاه کوثر و پارک علم و فناوری استان خراسان شمالی هم‌زمان با هفته دولت

انعقاد قرارداد همکاری مشترک بین دانشگاه کوثر و پارک علم و فناوری استان خراسان شمالی هم‌زمان با هفته دولت
به گزارش روابط عمومی دانشگاه کوثر، دکتر محبوبه معین مقدس، رئیس دانشگاه کوثر و دکتر محمدرضا قربانی، رئیس پارک علم و فناوری استان خراسان شمالی برای ایجاد و راه‌اندازی مرکز رشد مشترک قرارداد همکاری امضا کردند.
دکتر معین مقدس، رئیس دانشگاه کوثر، در مراسم امضای این قرارداد، با تأکید بر ضرورت هم‌افزایی ظرفیت‌های موجود، گفت:
توسعه شرکت‌های کوچک و متوسط فناور در کارآفرینی و به‌تبع آن رونق اقتصادی نقش بسیار مؤثری دارد و ایجاد زیرساخت‌ّهای لازم برای کاهش خطرپذیری این شرکت‌ها در شروع فعالیتشان ضروری است. وی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین و مؤثرین این زیرساخت هابرای حمایت از  شرکت‌ها، مراکز رشد است که با فراهم آوردن خدمات و تجهیزات مناسب، به رشد و ارتقای آن‌ها کمک کرده و آن‌ها را برای حضور مؤثر درصحنه فناوری آماده می‌کند.
وی، با اشاره به ظرفیت‌های مرکز نوآوری بانوان دانشگاه، تصریح کرد: مرکز رشد می‌تواند راه را برای پرورش ایده‌ها و تجاری‌سازی آن‌ها هموار ‌سازد و واحد های فناور بعد از گذر از مراحل اولیه، می‌توانند از ظرفیت‌های مرکز نوآوری بانوان دانشگاه استفاده نموده و از حمایت‌های این مرکز جهت توسعه کسب‌وکار خود بهره‌مند شوند.
دکتر قربانی نیز در این نشست، با اشاره به شعار سال، «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال آفرین»، اظهار داشت: مأموریت اصلی مراکز رشد ایجاد فضای مناسب جهت تجاری‌سازی دستاوردهای تحقیقاتی و فناورانه و حمایت از توسعه کسب‌وکارهای دانش‌بنیان است.
وی بر لزوم برنامه‌ریزی عملیاتی برای تحقق اهداف دو طرف در قرارداد تأکید نمود و با توجه به پتانسیل‌های موجود در استان اظهار امیدواری کرد که این مرکز رشد مشترک زمینه‌ساز توسعه همکاری‌های علمی، پژوهشی، فناوری و استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های موجود باشد تا زمینه‌‌ی توسعه‌ی کسب‌وکارهای جدید توسط کارآفرینان را فراهم سازند.