انعقاد تفاهم نامه همکاری دانشگاه کوثر و پارک علم و فناوری خراسان شمالی

انعقاد تفاهم نامه همکاری دانشگاه کوثر و پارک علم و فناوری خراسان شمالی

انعقاد تفاهم نامه همکاری دانشگاه کوثر و پارک علم و فناوری خراسان شمالی روز دوشنبه در سالن اندیشه دانشگاه صورت گرفت.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه کوثر، دکتر علیرضا حسینی در جلسه‌ای که با رئیس پارک علم و فناوری خراسان شمالی و هیأت همراه در دانشگاه کوثر برگزار شد با اشاره به جایگاه خوب دانشگاه کوثر در رتبه‌بندی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام و همچنین پتانسیل خوب اعضای هیأت علمی دانشگاه گفت: باید با حمایت‌های پارک علم و فناوری راهکارهایی برای مشارکت بیشتر اعضای هیأت علمی دانشگاه در راستای تبدیل علم به ثروت و رفع مشکلات استان ارائه شود.

وی با تأکید بر لزوم توجه به خلاقیت در حوزه علوم انسانی ادامه داد: با توجه به فعال بودن کانون شکوفایی و خلاقیت دانشگاه کوثر خواستار نگاه ویژه پارک علم و فناوری خراسان شمالی به این کانون هستیم.

دکتر حسینی با اعلام آمادگی دانشگاه برای فعال نگه داشتن و تسهیل برگزاری رویدادهای استارتاپی و خلاقیت محور افزود: از برگزاری کارگاه‌های مختلف در زمینه تجاری سازی با همکاری پارک علم و فناوری خراسان شمالی استقبال می‌کنیم.

وی اظهار داشت: اعضای هیأت علمی از سال 97 جهت ورود به مرحله رسمی-آزمایشی موظفند به مدت 6 ماه در صنعت همکاری داشته باشند، امیدواریم در این زمینه از ظرفیت پارک علم و فناوری استفاده کنیم.

سپس مهندس عباس زهره‌وند رئیس گروه کارآفرینی و ارتباط با صنعت دانشگاه کوثر با تأکید بر خلاقیت و نوآوری در حوزه علوم انسانی پیشنهاد برگزاری استارتاپ تخصصی در زمینه علوم انسانی را برای اولین بار به پارک علم و فناوری ارائه داد.

در ادامه دکتر گرمه رئیس پارک علم و فناوری خراسان شمالی بر لزوم استفاده از ظرفیت علمی دانشگاه‌ها برای ارائه مشاوره به واحدهای فناور مستقر در پارک و مراکز رشد و ایجاد ارزش افزوده با ورود به عرصه‌هایی که تا کنون در استان به آن‌ها توجه نشده است تأکید کرد.

در این نشست تفاهم نامه‌ای نیز توسط دانشگاه کوثر و پارک علم و فناوری خراسان شمالی به امضا رسید.