انعقاد تفاهم نامه دانشگاه کوثر با اداره کل محیط زیست خراسان شمالی

انعقاد تفاهم نامه دانشگاه کوثر با اداره کل محیط زیست خراسان شمالی

به گزارش روابط عمومي دانشگاه کوثر، این تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه کوثر بجنورد و اداره کل حفاظت محیط‌زیست خراسان شمالی در روز چهارشنبه 16 خرداد 1403 در محل دانشگاه کوثر منعقد شد.

دکتر محبوبه معین مقدس در این نشست ضمن تبریک هفته حفاظت از محیط‌زیست گفت: محیط‌زیست میراث گران‌بهایی است که از گذشتگان به ما به ارث رسیده و ما برای حفظ و نگهداشت و مراقبت از آن باید عزمی جدی داشته باشیم تا فرزندانمان بتوانند در آینده از آب‌وهوای مطلوب و محیط‌زیست سالم استفاده نمایند.

رئیس دانشگاه کوثر گفت: هدف از این تفاهم‌نامه، ایجاد همکاری متقابل در زمینه‌های علمی ـ صنعتی با در نظر گرفتن کلیه منابع و امکانات طرفین اعم از تجهیزات فنی، تولیدی، نیروی انسانی و اطلاعات، تجربه و تخصص آنان در راستای تحقق شعار سال از سوی مقام معظم رهبری (دام‌ظله العالی)، «جهش تولید با مشارکت مردم»، عملیاتی شدن سیاست‌های کلی نظام در حوزه علم و فناوری، تحقق سند تحول دولت مردمی، توسعه و تعمیق ارتباط صنعت و دانشگاه، تربیت نیروی متخصص، جلوگیری از خروج نیروهای نخبه و خبره، تجاری‌سازی نتایج تحقیقات و فناوری‌های دانشگاهی، باهدف افزایش رقابت‌پذیری می‌باشد.

وی ادامه داد: با بهره‌گیری از تجارب اداره حفاظت از محیط‌زیست، دانش علمی همکاران ما در دانشگاه و با آموزش و آگاه نمودن بیش‌ازپیش دختران ایران‌زمین که اولین معلمین فرزندانمان هستند، می‌توانیم نقش ارزنده‌ای در حفظ و نگهداری از این میراث ارزشمند ایفا کنیم.

رضا شکاریان مدیرکل حفاظت محیط‌زیست خراسان شمالی گفت: یقین محیط‌زیست و منابع طبیعی به‌عنوان ثروتی بزرگ و خدادادی در توسعه اقتصادی و اجتماعی کشور نقش اساسی و سازنده داشته و باید بیش‌ازپیش قدر و منزلت آن موردتوجه و اهمیت فراوان قرار گیرد.

وی گفت با امضای این تفاهم‌نامه بتوانیم گام‌های مؤثری‌تری در حفظ و استفاده اندیشمندانه از این منابع خدادادی برداریم.