امضای تفاهم نامه همکاری شورای شهر بجنورد با دانشگاه کوثر

امضای تفاهم نامه همکاری شورای شهر بجنورد با دانشگاه کوثر

اعضای شورای شهر بجنورد با حضور در دانشگاه کوثر تفاهم نامه ای در زمینه های آموزشی،تحقیقاتی،فرهنگی و ورزشی با دانشگاه کوثر امضاء کردند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه کوثر رئیس دانشگاه کوثر در این نشست بابیان اینکه سیستم دانشگاه کوثر تعامل در چارچوب قانون است افزود:دانشگاه کوثر آمادگی همکاری وحمایت از شورای شهر را در زمینه های مختلف دارد.

دکتر علیرضا حسینی با اشاره به اینکه اعضای هیات علمی دانشگاه کوثر توانمند،جوان و از بهترین های دانشگاه های معتبر کشور هستند افزود:آماده ارائه راهکار در مدیریت شهری هستیم.

وی با اشاره به مشکلات موجود در استان و شاخص های پائین آموزش عالی افزود: با آمایش و احصا مشکلات می توان از پتاسیل های موجود در جهت رفع چالش ها استفاده کرد.

دکتر حسینی همچنین بیان کرد: به دنبال رشته های جدید در استان هستیم وتلاش می‌کنیم موافقت رشته هایی مانند مطالعات زنان وگردشگری را اخذ کنیم تا آینده از افرادی متخصص در این زمینه که برای استان مفید باشد بهره ببریم.

وی ضمن معرفی وارائه عملکرد مختصر از دانشگاه کوثرادامه داد: باید از پتاسیل ایجاد شده دانشگاه کوثر به عنوان دومین دانشگاه تک جنسیتی کشور در استان به نحو احسن استفاده شود.

دکتر علیرضا حسینی همچنین برگزاری همایش ملی بازشناسی مشاهیر ومفاخر خراسان شمالی با میزبانی دانشگاه کوثر با همکاری شورای شهرو شهرداری بجنورد از جمله اقداماتی که می‌توان درراستای تعامل وهمکاری و معرفی استان استفاده شود نیز نام برد.

**با ارتباط دانشگاه وحوزه شهری مشکلات جامعه کمتر خواهد شد

رییس شورای شهر بجنورد گفت:بابرقراری ارتباط موثر بین دانشگاه وحوزه شهری مشکلات موجود درشهر وجامعه کمتر خواهد شد.

مهدی محمدی همچنین در این نشست افزود: دانشگاه ها و نهاد دولت با برقراری ارتباط با هم باید در حوزه صنعت افق ها را ترسیم کنند.

وی با اشاره به سیاست کاری شورای اسلامی شهر بجنورد در ارتباط با دانشگاه های استان افزود:اگر مطالعات وتوجیه های علمی در انجام کارها نباشد مشکلات بیشتر خواهد شد.

محمدی همچنین بیان کرد: برای تقویت ارتباطات موثر وانجام کارها مرکز آموزش وپژوهش های شورای شهر تشکیل شده است و بر اساس آن با تعامل با نخبگان ودانشگاهیان به دنبال ارائه راهکار های علمی و عملی هستیم.

وی ادامه داد: باید افقی برای تربیت دانشجویان جهت ورود به حوزه شهری براساس نیازجامعه ترسیم شود و افزود: الزامات این افق را ارتباط موثر دانشگاه های استان با هم و تزریق تعامل این ارتباط بین دانشجویان دانشگاه های استان و ارتباط موثر دانشجو واستاد عنوان کرد.

محمدی ضمن دعوت جهت حضور اعضای هیات علمی دانشگاه در کمیسیون های مختلف شهری افزود: درکمیسیون های پنج گانه شهرداری  آماده دریافت مشاوره از اساتید و اعضای هیات علمی دانشگاه در جهت ارائه راهکارها است.

وی بابیان اینکه چرخه توسعه کشور توسط دانشگاه ها شکل می‌گیرد افزود: با تقویت ارتباط موثر دانشگاه ها و دانشجویان با حوزه مدیریت شهری می توان توسعه را درجامعه شکل داد.

**از فرصت ایجاد شده دانشگاه کوثر به دلیل تک جنسیتی بودن باید بهره برد

عضو هیات علمی دانشگاه کوثر گفت: دانشگاه ها فرصت هستند و از دانشگاه کوثر به دلیل تک جنسیتی بودن باید بهره برد.

حسن پارسی پور نیز در نشست اعضای هیات علمی دانشگاه کوثر با اعضای شورای شهر بجنورد با بیان جایگاه ویژه شورای شهر افزود: حلقه ارتباط دولت وجامعه شورای شهر است و ایفای نقش آنها در ارتقا جامعه مهم است.

وی گفت :زیر ساخت ها لازم اما کافی نیستند و ادامه داد: باید اندیشه مردم ارتقا پیدا کند تا اعتماد بین مردم و دولت پرنگ تر شود.

رییس سازمان مدیریت وبرنامه ریزی خراسان شمالی افزود: مشکلات شهر باید به کمک دانشگاه حل وفصل شود و شهرداری وشورای شهر باید به دانشجویان بعد از دانش آموختگی در ارتقا مهارت کمک کنند.

حسن پارسی پوربا بیان اینکه باید به دنیال افزایش تعاملات باشیم ادامه داد: با افزایش بهره وری واثر بخشی منابع را مدیریت کنیم.