امضای تفاهم نامه میان دانشگاه کوثر و جمعیت هلال احمر

امضای تفاهم نامه میان دانشگاه کوثر و جمعیت هلال احمر

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین دانشگاه کوثر و جمعیت هلال احمر با حضور دکتر علیرضا حسینی رئیس دانشگاه کوثر و محسن نجات سرپرست جمعیت هلال احمر استان خراسان شمالی صورت گرفت.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه کوثر، در ابتدای این مراسم دکتر علیرضا حسینی رییس دانشگاه با تأکید بر اینکه آموزش‌های مهارتی بهترین نوع آموزش‌هاست، گفت: وجود سه هزار دانشجوی دانشگاه کوثر ظرفیتی است جهت ارائه آموزش‌های مهارتی و ترویج آن به خانواده‌های ایشان که با همکاری جمعیت هلال احمر صورت می‌پذیرد.

رئیس دانشگاه کوثر ادامه داد: در این دانشگاه نهایت تلاش را برای ارتقای کیفیت آموزش‌ها، توانمندسازی دانشجویان و مهارت افزایی آنان در زمینه‌های مختلف به خرج می‌دهیم تا دانشجویان پس از فراغت از تحصیل

آمادگی لازم جهت ورود به عرصه‌های مختلف را داشته باشند.

دکتر حسینی افزود: آموزش‌های مربوط به کمک‌های اولیه و چگونگی مواجهه با حوادث در هنگام وقوع آن یکی از مهم‌ترین آموزش‌هاست که می‌تواند در حفظ سلامت دانشجویان به ویژه دانشجویان خوابگاهی تأثیر بسزایی داشته باشد و موجب ترویج آن در سطح خانواده‌ها شود.

محسن نجات سرپرست جمعیت هلال احمر استان خراسان شمالی با اشاره به این نکته که در کشور ما امکان وقوع بسیاری از حوادث طبیعی شناخته شده در دنیا وجود دارد، گفت: باید آمادگی مقابله با این حوادث در همه اقشار جامعه وجود داشته باشد و برای دستیابی به این مهم، آموزش‌های تئوری کافی نیست و باید آموزش‌های مهارتی را در دستور کار قرار دهیم.

سرپرست جمعیت هلال احمر خراسان شمالی ابراز امیدواری کرد با اجرایی شدن این تفاهم‌نامه، شاهد آشنایی بیش از پیش جامعه دانشگاهی و به تبع آنان دانشجویان و خانواده‌های ایشان با اصول و اهداف هلال احمر و مهارت‌های مختلف مرتبط با آن باشیم.

نجات تصریح کرد: در حوزه توانمندسازی محلی جهت ایجاد کسب و کارهای کوچک و همچنین آسیب‌های اجتماعی و پیشگیری از اعتیاد نیز گام‌های جدی برداشته‌ایم و آماده برگزاری دوره‌های آموزشی مهارتی برای دانشجویان هستیم.

وی در پایان با بیان اینکه کانون دانشجویی هلال احمر دانشگاه کوثر یکی از فعالترین کانون‌های جمعیت هلال احمر است، از اعضای این کانون تقدیر کرد.