رئیس دانشگاه کوثراعلام کرد؛

افزایش 30 درصدی بودجه دانشگاه کوثر

افزایش 30 درصدی بودجه دانشگاه کوثر

رئیس دانشگاه کوثر با بیان اینکه سهم سرانه هر دانشجوی دانشگاه کوثر از بودجه سالانه 49 میلیون ریال واز میانگین کشوری پایین تر است گفت: به واسطه تعامل خوبی که با دستگاه های اجرایی در داخل و خارج استان داریم سال آینده بودجه دانشگاه کوثر30 درصد افزایش خواهد داشت.

 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه کوثر دکتر علیرضا حسینی درنشست صمیمی با اعضای هیأت علمی دانشگاه کوثر اظهار کرد: سرانه دانشجویی در کشور 96 میلیون ریال که در استان خراسان شمالی 76 میلیون ریال و در دانشگاه کوثر49 میلیون ریال است .

وی همچنین ادامه داد: شاخص ایده آل نسبت دانشجو به جمعیت 18 تا 24 سال 60 درصد، شاخص کشوری آن 57.9 درصد و شاخص استان خراسان شمالی 46 درصد می باشد.

حسینی با بیان اینکه بودجه منظور شده برای دانشگاه کوثر نسبت به نیازهاو هزینه های آن ناکافی است اظهار داشت: به دنبال افزایش سرانه دانشجویی برای ارائه خدمات مطلوب به دانشجویان هستیم.

رئیس دانشگاه کوثر با بیان اینکه مأموریت دانشگاه کوثر حوزه علوم انسانی و اسلامی است گفت:  افزایش رشته های جدید را قرار داده ایم  و درخواست یک رشته در مقطع کارشناسی ثبت و 5 رشته دیگردر مقطع کارشناسی در دست اقدام می باشند وبه دنبال رشته های جدید درتحصیلات تکمیلی نیز هستیم.

دکتر علیرضا حسینی خطاب به اعضای هیأت علمی افزود: توانمندی، صداقت، تجربه، تخصص و تعهد اولویت ما در واگذاری امور به اعضای هیات علمی است.

وی با بیان اینکه نمی خواهم تنها محور دانشگاه باشم ادامه داد: پیگیری امور مربوط به واحد های مختلف را به معاونت ها تفویض اختیار کرده ام.

دکتر حسینی با تأکید بر اینکه شفافیت از اصل های مهم مدیریتی است  بیان داشت: برای حذف بروکراسی اداری  امور حق التدریس ها در دانشگاه سامانه ای خواهد شد و ارتقا سایت و سامانه ها ی دانشگاه برای تسهیل امور پیگیری خواهد شد.

با بیان اینکه شرایط کار برای اعضای هیأت علمی نباید دشوار باشد گفت: در المپیاد های علمی و ورزشی  همواره حمایت مادی و معنوی خواهیم داشت  و ادامه داد: طرح های پژوهشی که به ارتقا دانشگاه ، جامعه و خلق موقیعت و موضوع هایی که در رفع مشکلات موثر باشند، مصوب می شوند ومورد حمایت دانشگاه خواهند بود.

وی درجهت کاهش دغدغه اعضای هیات علمی افزود: راه اندازی مهدکودک برای کودکان اعضای هیأت علمی استان توسط دانشگاه کوثر در حال پیگیری است.