رئیس دانشگاه کوثر بجنورد:

اضافه شدن دو رشته تحصیلی جدید به دانشگاه کوثر/ تکمیل ساختمان دانشگاه ۱۲میلیارد تومان اعتبار می خواهد

اضافه شدن دو رشته تحصیلی جدید به دانشگاه کوثر/ تکمیل ساختمان دانشگاه ۱۲میلیارد تومان اعتبار می خواهد


رییس دانشگاه کوثر بجنورد از اضافه شدن دو رشته زبان و ادبیات فارسی و مترجمی زبان عربی به رشته‌های تحصیلی دانشگاه خبر داد که اولی در مقطع کارشناسی ارشد و دومی در مقطع کارشناسی است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه کوثر و به نقل از خبرنگار خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ دکتر علیرضا حسینی، رییس دانشگاه کوثر بجنورد ظهر امروز یک‌شنبه (10 شهریور) در نشست خبری با خبرنگاران گفت: برنامه ریزی ما در دانشگاه برای اضافه کردن رشته های تحصیلی، داشتن بازار کار و انتخاب رشته ای است که استان‌های همجوار تا شعاع 150 کیلومتری، آن رشته تحصیلی را نداشته باشد.

وی، دو رشته زبان و ادبیات فارسی با گرایش ادبیات روایی در مقطع کارشناسی ارشد و رشته مترجمی زبان عربی در مقطع کارشناسی را دو رشته جدید اضافه شده به رشته‌های تحصیلی دانشگاه نام برد.

دکتر حسینی، با بیان اینکه تلاش ما حرکت به سمت رشته های کارآفرین است، به برنامه ریزی برای اضافه شدن رشته های مدیریت کسب و کار کوچک و گردشگری اشاره کرد و گفت: اولین رشته در دستور کار برنامه شورا قرار دارد و دومین رشته هم به وزارت علوم و تحقیقات ارسال شده و منتظر اعلام نتیجه هستیم.

رییس دانشگاه کوثر بجنورد، رصد فارغ التحصیلان دانشگاه را از جمله برنامه های در دست اقدام نام برد و توضیح داد: در راستای اجرای این برنامه ضمن تماس با تک تک فارغ التحصیلان و کسب اطلاعات در خصوص نوع و نحوه اشتغال و یا عدم اشتغال افراد؛ پس از ارزیابی نهایی اگر رشته ای بازار کار مناسب نداشته باشد، اقدام به حذف رشته می کنیم.

وی تعداد دانش آموختگان این دانشگاه را 484 نفر اعلام کرد و در پاسخ به سوال خبرنگار شبستان مبنی بر اینکه بر اساس این طرح تاکنون چه رشته هایی حذف شده، گفت: ما در شروع اجرای این کار هستیم و هنوز بررسی ها کامل نشده و به محض تکمیل اطلاعات، نتایج این طرح اطلاع رسانی می شود.

دکتر حسینی، از جمله مشکلات دانشگاه کوثر به عنوان دومین دانشگاه تک جنسیتی کشور بعد از دانشگاه الزهرا(س) را نداشتن فضاهای آموزشی، پژوهشی و خوابگاهی مناسب اعلام کرد و اظهارداشت: تمام مکان هایی که ما ادامه حیات داده ایم، استیجاری است.

رییس دانشگاه کوثر بجنورد، به نیمه تمام بودن ساختمان دانشگاه در تخته ارکان بجنورد اشاره کرد که با اعتبار 6 میلیارد تومانی سفر رهبری به پیشرفت 55 درصدی رسیده و الان برای تکمیل آن، 12 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی با بیان اینکه 62 درصد دانشجویان ما غیربومی هستند به فعالیت پنج خوابگاه دانشجویی اشاره کرد و گفت: با شروع سال تحصیلی جدید قرار است دو خوابگاه دیگر هم به مجموعه اضافه شود که ظرفیت خوابگاه ها را به هزارو 500 نفر می رساند.

 

دانشگاه کوثر بجنورد، ویژه خواهران، سال 91 با هفت رشته تحصیلی و جذب 250 دانشجو فعالیت آموزشی خود را آغاز کرد و اکنون از نظر شمار دانشجو در بین دانشگاه های تک جنسیتی کشور عنوان دوم را دارد.