معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در دیدار با سرپرست دانشگاه کوثر:

استواری بیشتر بنیان خانواده‌ها در سایه نگاه ویژه، حمایت و تقویت دانشگاه‌های ویژه خواهران

استواری بیشتر بنیان خانواده‌ها در سایه نگاه ویژه، حمایت و تقویت دانشگاه‌های ویژه خواهران
به گزارش روابط عمومی دانشگاه کوثر، دکتر انسیه  خزعلی معاون  امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و دکتر محبوبه معین مقدس سرپرست دانشگاه کوثر دیدار کردند. 
در ابتدای این دیدار که با حضور سرکارخانم دکتر خزعلی، معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده و در محل دفتر آن معاونت برگزار شد، دکتر معین مقدس، سرپرست دانشگاه کوثر، به طرح دغدغه‌ها و مشکلات دانشگاه کوثر پرداخت.
دکتر معین مقدس، با اشاره به تحصیل ۴۰۰۰ دانشجوی دختر در ۲۱ رشته کارشناسی‌ارشد و کارشناسی، وجود ۷۰ عضو هیات علمی و ۷۰ کارمند در دانشگاه کوثر، بیان کرد: دانشگاه کوثر با اقبال  بسیار خوبی از سوی بانوان و خانواده‌ها روبرو بوده و از زمان تاسیس گام‌های بلندی در راستای ماموریت ذاتی خود برداشته و موفقیت‌های زیادی در عرصه‌های مختلف آموزشی، پژوهشی و فرهنگی کسب نموده است.  
سرپرست دانشگاه کوثر ادامه داد:  با توجه به ظرفیت‌های موجود در کشور در عرصه علم و دانش، نیاز است زیرساخت‌های لازم برای توانمندسازی بانوان و ایجاد اشتغال آنها فراهم شود. وی، با اشاره به تأسیس مرکز نوآوری بانوان با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری،  بیان داشت: این مرکز  با زیرساخت‌های متناسب با نیاز بانوان در سال جاری تاسیس شده و اولین مرکز تخصصی بانوان در خراسان‌شمالی است که با هدف حمایت از بانوان خلاق در تلاش است تا نقش نوآوران و کارآفرینان زن تقویت شود و هم اکنون در این مرکز، ۲ واحد فناور با ۱۴ نیرو مستقر شده و پذیرش ۴ واحد فناور دیگر نیز در دست بررسی است.  
عضو هیأت امنای دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی خراسان‌شمالی با بیان اینکه خانواده‌ها، رکن اصلی یک جامعه بشری هستند، گفت: پرورش و تربیت انسان‌ها توسط مادران صورت می‌گیرد و لذا  دانشگاه کوثر از همان ابتدای تاسیس، وجود یک مرکز مطالعات زنان و خانواده را به عنوان یک ضرورت در استان و منطقه حس کرده و در این راستا با حمایت دفتر امور زنان و خانواده استانداری خراسان‌شمالی، تفاهم‌نامه‌ای برای ایجاد همکاری در خصوص تاسیس و راه اندازی این مرکز بین معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و دانشگاه آماده شده که  امضای این تفاهم نامه و تاسیس مرکز مطالعات زنان و خانواده، می‌تواند مسیری کاملا علمی در شناخت، بررسی و حل مشکلات حوزه خانواده و بانوان ایجاد کند.  
وی همچنین ابراز امیدواری کرد که با حمایت و توجه تمامی مسئولین کشوری و استانی و همت تمامی اعضای هیات علمی و غیرهیأت علمی دانشگاه، دانشگاه کوثر بتواند به جایگاهی در خور و شایسته خود در حوزه آموزش عالی بانوان ایران اسلامی برسد.  
در ادامه این دیدار، دکتر انسیه خزعلی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، با اشاره به پتانسیل‌های غیرقابل انکار دانشگاه‌های ویژه خواهران در توانمندسازی بانوان و تاثیر آن در تحکیم ارزش خانواده، بیان کرد: با نگاه ویژه، حمایت و تقویت دانشگاه‌های ویژه خواهران مطمئنا شاهد استواری بیشتر بنیان خانواده‌ها خواهیم بود. دکتر خزعلی، با اشاره به ایده امضای تفاهم نامه برای تاسیس مرکز مطالعات زنان و خانواده و در راستای حمایت از این ایده علمی، افزود: این معاونت از این ایده استقبال می‌کند و بایستی امور مربوط به ایجاد مرکز مطالعات زنان و خانواده در دستورکار دانشگاه قرار گیرد و پیگیری شود.  
دکتر خز علی، همچنین با اشاره به غرابت فرهنگی ایران با کشورهای همسایه، اظهار امیدواری کرد: امر بین المللی شدن دانشگاه کوثر با توجه به وجود مشابهت‌های فرهنگی بین ایران و کشورهای همسایه میسر است و دانشگاه کوثر در این زمینه نیز می‌تواند نقش آفرینی کند. 
در پایان این دیداد، دکتر خزعلی در جهت هرگونه پشتیبانی در بخش‌های مختلف دانشگاه کوثر در راستای مهارت‌ افزایی بانوان و توانمندسازی آنها قول مساعدت داد.