استاندار خراسان شمالی از غرفه دانشگاه کوثر بازدید کرد

استاندار خراسان شمالی از غرفه دانشگاه کوثر بازدید کرد

استاندار خراسان شمالی از غرفه دانشگاه کوثر در نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی ، فناوری و فن بازار استان بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه کوثر، استاندار خراسان شمالی در آیین افتتاح این نمایشگاه که با شرکت بیش از ٣٥ دانشگاه و موسسه پژوهشی و در ٧٥ غرفه تا ٢٩ آذر ماه در دانشگاه پیام نور بجنورد برگزار شده است ، اظهار داشت: با همکاری بسیار خوب وزارت کشور ، پژوهش در استان ها به سمت جایگاه اصلی خود سوق داده شده است.

دکتر شجاعی  اظهار داشت: بیش از ٢ یا ٣ دهه است که تلاش های بسیاری انجام شده تا بتوانیم اتصال منطقی بین پژوهش، علم ، دانشگاه و اجرا داشته باشیم و در این راستا نحوه توزیع اعتبارات در پژوهش نیز مؤثر است و با ارائه نقشه راه به سمت پژوهش، عملکردمان کاربردی تر خواهد شد.

وی افزود: از شاخصه های توسعه اقتصادی اجتماعی کشورها می توان به میزان بودجه ای که برای تحقیقات و فناوری در نظر گرفته می شود اشاره نمود.

وی تصریح کرد: این امر بسیار اهمیت دارد که به چه میزان ، مدیریت اجرایی کشور پژوهش محور است و تحقیق وپژوهش در چه جایگاهی قرار دارد.

وی نگاه علمی را در کاهش هزینه ها مؤثر دانست و خاطرنشان کرد: امیدواریم در استان پژوهش ها در جهت کاهش مشکلات و نیاز جامعه انجام شود و طرح های پژوهشی به خود دانشگاه ها واگذار گردد.

شجاعی با بیان این که هر فردی با توجه به تخصص خود باید طرح پژوهشی را کامل کند،  گفت: پایه و اساس جامعه باید پژوهش محور باشد .

وی تصریح کرد: رویکرد جدید نمایشگاه تأکید بر گفتمان دانش بنیان و فناوری اطلاعات است و امیدواریم این نمایشگاه بتواند عرصه شایسته ای برای نمایش دستاوردها فراهم نماید .

وی در پایان خطاب به مراکز آموزش عالی استان افزود: مراکز آموزش عالی استان با ارائه نقشه راه، باید اعتبارات را به سمت کاربردی شدن پژوهش‌ها ببرند. همچنین کارهای پژوهشی باید از مسائل غیر ضروری فاصله گرفته و به معضلات استان بپردازند.