اخبار دانشگاه-برگزاری نشست بصیرتی با موضوع نقش دانشجویان و دانشگاهیان در پیروزی انقلاب اسلامی

اخبار دانشگاه-برگزاری نشست بصیرتی با موضوع نقش دانشجویان و دانشگاهیان در پیروزی انقلاب اسلامی

 

برگزاری نشست بصیرتی با موضوع نقش دانشجویان و دانشگاهیان در پیروزی انقلاب اسلامی

  

به گزارش روابط عمومی دانشگاه کوثر، با تلاش مدیریت امور فرهنگی و اجتماعی به مناسبت دهه مبارک فجر نشست بصیرتی با موضوع نقش دانشجویان و دانشگاهیان در پیروزی انقلاب اسلامی با حضور حجت الاسلام و المسلمین "سید مرتضی موسوی جاجرمی" رییس دفاتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان و جمعی از اعضای هیأت علمی و کارکنان در سالن اجتماعات دانشگاه برگزار شد.

در ابتدای این نشست حجت الاسلام و المسلمین "براتیان" پس از قرائت آیاتی از کلام الله مجید به تفسیر سوره مائده و فجر پرداخت.

در ادامه "سید احسان سیدی‌زاده" شاعر انقلابی شهرستان بجنورد سروده‌هایش را در وصف پیروزی انقلاب اسلامی برای حضار ارائه نمود.

سپس حجت الاسلام و المسلمین "سید مرتضی موسوی جاجرمی" رییس دفاتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان که به عنوان مهمان ویژه در این مراسم حضور داشت، با اشاره نقش دانشجویان و دانشگاهیان در پیروزی انقلاب اسلامی گفت:

دانشجو، به عنوان یکی از مهم‌ترین سرمایه‌های کشور، در گذشته، حال و آینده نقشی اساسی و تعیین‌کننده داشته و خواهد داشت.

سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی فرصت مناسبی است تا ابعاد و مختصات مختلف این پدیده بزرگ قرن مورد بررسی قرار گیرد. 22 بهمن امسال انقلاب اسلامی ایران 40ساله می‌شود. انقلابی که به برکت رهبری امام راحل، خون شهدای گرانقدر و اراده راسخ ملت به پیروزی رسید و چنان برجسته و یگانه شد که هیچ حرکت و جنبش انقلابی دیگری توان برابری با آن را نخواهد داشت.

وی در بخش دیگری از سخنانش افزود: صاحب‌نظران سیاسی، ویژگی‌های متعددی از قبیل اسلامی بودن، اتکاء به پشتوانه قوی مردمی، عدم وابستگی به قدرت‌های استکباری شرق و غرب، رهبری همه جانبه امام راحل، پافشاری بر اهداف و آرمان‌های تعیین شده را برای انقلاب اسلامی ایران ذکر نموده‌اند. دانشجویان و دانشگاهیان نیز به عنوان بخش مهمی از مردم، نقش آگاهی بخشی و مسیردهی به اقشار مختلف جامعه را در پیروزی انقلاب اسلامی بر عهده داشتند.

رییس دفاتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان با اشاره به احزاب ایجاد شده در دوران قبل از انقلاب همچون ملی گرا، مارکسیستی و اسلام گرا اذعان داشت: با تأسیس دانشگاه تهران، نخستین فریاد اعتراض‌ها در حوزه دانشجویی برخاست. شاید این از ویژگی‌های ذاتی علم باشد که پرسش‌گری و اعتراض را در دامان خود می‌پروراند و آنان را از تقلید کورکورانه می‌رهاند و استبداد و استعمار را به چالش می‌طلبد. دانشجویان در فاصله سال‌های 1320-32 واکنش‌های مختلفی نسبت به رویدادهای کشور نشان دادند، از جمله به جریان ملی شدن صنعت نفت ایران، کودتای ۲۸ مرداد، تأسیس ساواک و کنترل دانشجویان توسط این سازمان.
وی در بخش پایانی سخنانش افزود: امید است جنبش دانشجویی بتواند با برطرف سازی آسیب‌ها، در نظرگرفتن شرایط و استفاده مطلوب از فرصت‌ها راه خود را بهتر از گذشته ادامه دهد که این راه در نهایت به تثبیت و نهادینه شدن اهداف اصلی انقلاب اسلامی یعنی استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی و ایرانی سربلند منجر شود.