آیین معارفه معاون دفتر نمایندگی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه کوثر

آیین معارفه معاون دفتر نمایندگی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه کوثر

آیین معارفه معاون دفتر نمایندگی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه کوثر با حضور حجت الاسلام والمسلمین یقوبی نماینده ولی فقیه در بجنورد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه کوثر، در آیین معارفه مجید استادی معاون دفتر نمایندگی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه کوثر، حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی نماینده ولی فقیه در بجنورد ضمن تسلیت ایام شهادت امام حسن مجتبی(ع) گفت: جلسه، جلسۀ علم و دانش و مسئولیت‌پذیری است.

  نماینده ولی فقیه در بجنورد ضمن تأکید بر اینکه دین اسلام به علم نگاه والایی دارد بیان داشت: در اولین آیات وحی به علم و آموختن آن تأکید شده است و اولین سخنی که بر قلب پیامبر (ص) نازل شد این بود که بخوان، علم آموزی کن و علم را به دیگران بیاموز.

وی ادامه داد: پایه سعادت انسان دانش است و همانطور که در قرآن نیز آمده است انسان با دو بال علم و ایمان منزلت می‌یابد.

وی با بیان اینکه خداوند به انسان‌هایی که علم و ایمان دارند فضیلت و منزلت می‌دهد اظهار داشت: خداوند مومنان را رفعت می‌بخشد، انسان اگر مومن باشد درجه دارد و اگر مومن عالم باشد درجات دارد.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: علمی که پیوست دین، معنویت، خدا و عالم هستی را داشته باشد اسلام برایش ارزش قائل است زیرا در غیر اینصورت علم کارساز نخواهد بود.

وی با تأکید بر اینکه علم و دین در کنار هم کارساز خواهند بود گفت: ایمان و علم بدون یکدیگر آتش‌ساز است، ایمان بدون علم خطرآفرین است و دانش بدون ایمان انسان را از مسیر درست انسانیت خارج می‌کند.

وی ادامه داد: توأم بودن علم با ایمان توسعه، امنیت، نشاط و روحیه منبسط می‌آورد.

وی با تأکید بر اینکه باید در کنار علم به اخلاق و معنویت که روح ایمان است توجه داشته باشیم افزود: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم هفت توصیه داشتند که ابتدا علم و پژوهش دوم معنویت و اخلاق است، یعنی در کنار علم باید معنویت باشد.

  نماینده ولی فقیه در بجنورد با بیان اینکه برای رسیدن به فلاح باید علم و معنویت با هم باشند در غیر اینصورت ممکن است با علم به رفاه برسیم اما به فلاح نمی‌رسیم گفت: دین اسلام هم دین رفاه است و هم دین فلاح است، انسان مومن و موفق کسی است که رفاه مادی و فلاح معنوی داشته باشد.

وی افزود: سالی که مقام معظم رهبری به نام اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نامگذاری کردند به این علت است که اقتصاد و فرهنگ مکمل یکدیگرند و هریک از آنها بدون دیگری باعث رشد و توسعه نیستند.

وی با تأکید بر اینکه دانشگاه‌ها باید مجهز به سلاح علم و ایمان شوند ادامه داد: اگر علم به ایمان پیوند بخورد باعث رشد و اقتدار انسان می‌شود همانطور که امامان ما توأمان علم و ایمان داشتند و باعث امید مردم و مظلومان در مقابل استکبار شدند.

وی با بیان اینکه دانشگاه‌های ما خروجیشان مدیران و خدمتگزاران جامعه و نظام اسلامی هستند گفت: دانشجو باید خود را در جایگاه خدمتگزار نظام اسلامی بداند و خودش را برای خدمت به نظام جمهوری اسلامی ایران که  40سال افتخارات زیادی کسب کرده است و در جهان در زمینه علم و اقتصاد حرف برای گفتن دارد آماده کند.

وی ادامه داد: امروزه ایران برای خیلی از کشورها مرجع شده است و این یعنی اقتدار، از پایه‌های اقتدار کشور پژوهش و علم است اگر در مسیر علم، پژوهش قرار بگیرد مقتدر می‌شود و اگر در کنار علم، ایمان باشد تحول ایجاد می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه دانشگاه‌ها باید توأم بودن علم و ایمان را رأس کار خود قرار دهند افزود: علم و پژوهش و معرفت و اخلاق مکمل یکدیگرند و همانطور که بر پیامبر(ص) وحی شد کسب علم کنید، دین را بشناسید و دیندار زندگی کنید.

وی با بیان اینکه باید در کنار شناخت دین آن را در زندگی به کار ببرید اظهار داشت: دیندار دین شناس است که در کار موفق است.

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر اینکه بصیرت و علم نور هدایت هستند اذعان داشت: دانشگاه کوثر یکی از برکات انقلاب است و اصل تک جنسیتی بودن یک کار زیبایی است که می‌خواهد مرزهای نظام جمهوری اسلامی  را رعایت نماید و کرامات خانم‌ها و آقایان را می‌رساند.

وی با تأکید بر اینکه زن در حوزه زن بودن رشد و تکامل یابد و محدودیتی وجود ندارد گفت: در اسلام بین زن و مرد هیچ اختلافی از نظر علم و اخلاق، فرهنگ وجود ندارد.

وی ادامه داد: در دانشگاه تک جنسیتی دانشجویان با تمرکز بیشتری درس می‌خوانند و به درجات بالا می‌رسند تا به نظام اسلامی خدمت کنند و در عمل هم این را نشان داده‌اند.

وی افزود: دانشگاه کوثر در خیلی از شاخص و فاکتور‌ها پیشرفت کرده است و این نشان دهنده اقبالی است که به دانشگاه کوثر وجود دارد.

وی با بیان اینکه از برکات نظام جمهوری اسلامی این است که زن و مرد میدان علم و عمل برایشان باز است اظهار داشت: خداوند به کوثر برکت داده است و کوثر به معنای خیر کثیر است و در کشور از خیلی از دانشگاه‌ها بالاتر است.

وی در پایان با معرفی مجید استادی به عنوان معاون دفتر نمایندگی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه کوثر گفت: امید است با حضور مجید استادی در دانشگاه بر غنا و کیفیت دانشگاه افزوده شود و خلأ موجود در دانشگاه پر شود.

در ادامه مراسم معارفه معاون دفتر نمایندگی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه کوثر موسوی جاجرمی رییس نهاد مقام معظم رهبری در استان خراسان شمالی گفت: حوزه و دانشگاه باید در کنار هم باشند و این دستاورد انقلاب اسلامی ایران است.

وی افزود: حوزه و دانشگاه مثل دوبال هستند که به رشد علم و معنویت یکدیگر کمک می‌کنند تا حوزه‌ها و دانشگاه جایگاه اصلی خود در جهان را بیابند و برای سایر دانشگاه‌های دنیا الگو باشند .

سپس مجید استادی معاون دفتر نمایندگی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه کوثر گفت: مقام معظم رهبری فرمودند: دانشگاه نقطه اساسی هر جامعه‌ای است، اگر دانشگاه اصلاح شود جامعه اصلاح می‌شود و اگر دانشگاه فاسد شود جامعه فاسد می‌شود.

وی افزود: اساتید و دست اندرکاران دانشگاه‌ها باید این نقش را به خوبی ایفا نمایند زیرا در قرآن نیز آمده است معلمان نقش تعلیم و تربیت را بر عهده دارند اگر ما فقط سراغ تعلیم برویم و تربیت نباشد جامعه پر از آسیب اجتماعی می‌شود چرا که تمدن نوین غربی فقط دنبال علم رفته‌اند و علم مادی تنها ثمره‌اش آسایش است که بدون آرامش فایده ندارد.

معاون دفتر نمایندگی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه کوثر با بیان اینکه ارتقای فکر دینی در بدنه دانشگاه‌ها از دغدغه‌های مقام معظم رهبری است به رسالت‌های دفتر نمایندگی نهاد مقام معظم رهبری اشاره کرد.