آغاز آموزش حضوری دانشجویان... بازگشت شور و نشاط به فضای دانشگاه

آغاز آموزش حضوری دانشجویان... بازگشت شور و نشاط به فضای دانشگاه
به گزارش روابط عمومی دانشگاه کوثر، دکتر معین مقدس سرپرست دانشگاه، از برنامه دانشگاه برای از سرگیری آموزش حضوری در دانشگاه خبر داد و گفت: دانشجویان به منزله روح در کالبد دانشگاه هستند و خوشحالیم که شرایطی فراهم شده است که دانشجویان بتوانند مجدداً در محیط دانشگاه حضور داشته باشند و حضورشان قطعا باعث بازگشت شور و نشاط به محیط دانشگاه خواهد بود. 
وی، در مورد بازگشایی و زمان‌بندی از سرگیری آموزش حضوری کلیه مقاطع تحصیلی در دانشگاه، گفت: جلسات دفاع از پایان نامه‌های تحصیلات تکمیلی از اول نیمسال دوم 1400 حضوری برگزار شده و کلیه کلاس‌های دانشجویان این مقاطع نیز از 14 فروردین ماه به صورت حضوری برگزار می‌شود. در خصوص دانشجویان دوره کارشناسی، طی اطلاعیه‌های دانشگاه و برنامه ریزی برای برگزاری ترکیبی (حضوری-مجازی) از 14 فروردین کلاس‌های دروس عمومی و آزمایشگاه‌های پایه مختص دانشجویان بومی به صورت حضوری برگزار خواهد شد. علاوه بر این، بعد از فراهم شدن شرایط خوابگاه، دانشگاه کلیه ورودی 1400 رشته‌های علوم پایه را از 20 فروردین فراخوانی می‌کند. در فاز دوم، با فراخوانی کلیه رشته‌های علوم انسانی ورودی‌های 1400 از 4 اردیبهشت، آموزش این دسته از دانشجویان نیز حضوری می‌شود.
 در خصوص دانشجویان ورودی‌های دیگر به جز 1400 نیز برنامه زمان بندی حضور انجام و اطلاع رسانی‌های لازم انجام شده است. دانشگاه از تاریخ 15 خرداد تا 4 تیرماه به مدت سه هفته میزبان ورودی‌های 97 تا 99 رشته‌های دانشکده علوم انسانی است سپس برای کلیه ورودی‌های 97 تا 99 دانشکده علوم پایه و فنی و مهندسی، سه هفته آموزشی از تاریخ 5 تیرماه تا 24 تیرماه را برای حضور این دانشجویان در نظر گرفته است.
دکتر معین مقدس گفت: با توجه به اینکه برنامه زمان‌بندی در اختیار دانشجویان و خانواده‌هایشان قرار داده شده و فرم اسکان خوابگاه نیز اطلاع رسانی گردیده است، آمار دقیق متقاضیان خوابگاه در دسترس و به همان تعداد خوابگاه آماده است. وی ادامه داد: تدابیری اندیشیده شده تا به کلیه دانشجویان متقاضی، خوابگاه تعلق گیرد.
دکتر معین مقدس تاکید کرد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی جامعه دانشگاه اعم از دانشجویان، اعضای هیأت علمی، یاوران علمی و سایر افرادی که به هر نحوی با دانشگاه در ارتباط هستند الزامیست و برای ما اصل سلامت دانشجویان، اصل اساسی در آموزش‌های حضوری است.