آئین کلنگ‌زنی خوابگاه متأهلی و مجردی دانشگاه کوثر برگزار شد

آئین کلنگ‌زنی خوابگاه متأهلی و مجردی دانشگاه کوثر برگزار شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه کوثر، کلنگ احداث خوابگاه متأهلی و مجردی، راه دسترسی، پروژه خط انتقال آب، فیبر نوری و گازرسانی به پروژه 19 مهر دانشگاه کوثر سه‌شنبه 22 شهریور 1401 با حضور دکتر هاشم داداش‌پور، معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان، مسعود گنجی، رئیس صندوق رفاه دانشجویان، حجت الاسلام والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی فقیه در استان‌، دکتر محمدرضا حسین نژاد، استاندار، دکتر وحیدی نماینده مجلس شورای اسلامی، دکتر شیخ زاده، رئیس دانشگاه بجنورد و دکتر معین مقدس، رئیس دانشگاه کوثر، به زمین زده شد.

دکتر داداش‌پور، در حاشیه مراسم کلنگ‌زنی خوابگاه متأهلی و مجردی دانشگاه کوثر، گفت: یکی از وظایف واگذار شده به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری این است که دانشگاه‌های وابسته به این وزارت، یک درصد درآمد اختصاصی و تملک دارایی‌های خودشان را صرف تأسیس، تکمیل و تجهیز خوابگاه‌های متأهلی نمایند. وی ادامه داد: امیدواریم با پیگیری و همت مسئولین دانشگاه، به زودی شاهد افتتاح خوابگاه‌های متأهلی و مجردی دانشگاه کوثر باشیم.

رئیس سازمان امور دانشجویان عنوان کرد: متأسفانه دانشگاه کوثر فاقد خوابگاه دولتی است که امیدواریم با مساعدت‌های مسئولین اجرایی و کمک خیرین به زودی دانشجویان این دانشگاه نیز از امکانات خوابگاه‌های دولتی بهره‌مند شوند.

گفتنی است خوابگاه‌های متأهلی دانشگاه شامل ۶۱ واحد با زیربنای ۳۳۵۰ مترمربع و خوابگاه مجردی به ظرفیت ۳۰۶ دانشجو و زیربنای ۴۴۰۰ مترمربع است که از محل سفر ریاست جمهوری، قانون جوانی جمعیت و منابع داخلی تأمین اعتبار خواهد شد و در صورت تخصیص به موقع اعتبارهای مذکور، 24 واحد از این خوابگاه‌ها تا پایان سال ۱۴۰۲ به بهره‌برداری می‌رسند. همچنین با تأمین اعتبار 10/5 میلیارد تومان، راه‌های دسترسی و خدمات فیبر نوری، گازرسانی و آبرسانی به پروژه ۱۹ مهر، تا پایان سال ۱۴۰۱ به بهره برداری خواهد رسید.

لازم به ذکر است که پس از پایان مراسم کلنگ زنی، دکتر داداش پور با هیأت همراه از سایت جدید دانشگاه کوثر بازدید کرد و از اقدامات صورت گرفته تقدیر و تشکر نمود و اظهار امیدواری کرد با همت و تلاش مسئولین، دانشگاه کوثر به اهداف عالیه خود برسد.