به مناسبت هفته سلامت روان برگزار شد؛

کارگاه آموزشی افزایش سلامت روان با خود مراقبتی

کارگاه آموزشی افزایش سلامت روان با خود مراقبتی

به مناسبت هفته سلامت روان کارگاه آموزشی افزایش سلامت روان با خود مراقبتی روز سه شنبه 24 مهرماه در دانشگاه کوثر برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه کوثر هفته سلامت روان ۱۸ مهر آغاز وتا ۲۴ مهرماه ادامه دارد وبا توجه به شعار سازمان جهانی بهداشت در سال ۲۰۱۸ و با تاکید به اهمیت موضوع سلامت روان دانشجویان کارگاهی با حضور مدیرگروه سلامت روان ، اجتماعی و اعتیاد معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی  در داشگاه کوثر برگزار شد.

زهرا یوسف نژاد در این کارگاه اظهار داشتند، همانطور که سلامت جسمی هر فرد از ارزش بالایی برخوردار است، سلامت روانی افراد نیز دارای اهمیت زیادی است و متاسفانه در اغلب موارد، بی توجهی به بیماری های روانی، منجر به بروز بیماری های جسمی نیز می شود.

وی احساس ارزشمندی و مفید بودن، رضایت مندی از خویشتن و توانایی همدلی کردن با دیگران را از مهمترین نشانه های سلامت روان بیان کردند .

یوسف نژاد تلاش در جهت تقویت نقاط مثبت، اصلاح ضعف ها و پیشگیری از بروز اختلالات و ناهنجاری های رفتاری و روانی را نیز درمان به موقع و سریع اختلالات روانی را از ابعاد سلامت روان دانست. 

 گفتنی است در پایان این کارگاه  با هدف ایجاد روحیه نشاط و شادکامی و در راستای تبیین اهمیت تأثیر سلامت جسمی بر سلامت روان با همکاری واحد تربیت بدنی، مسایقه  جدول سودوکو اجرا و به سه نفر اول جوایزی اهداء شد.