رئیس دانشگاه کوثر بجنورد:

هنر با تاثیر گرفتن از اسلام جنبه های لاهوتی یافت

هنر با تاثیر گرفتن از اسلام جنبه های لاهوتی یافت

رئیس دانشگاه کوثر بجنورد گفت: هنر با تاثیر گرفتن از اسلام جنبه های لاهوتی یافت و از طرف دیگر فرهنگ اسلامی با به خدمت گرفتن هنر اسلامی توانست نمادهای مربوط را در میان مردم رواج دهد.
دکتر علیرضا حسینی در آیین افتتاحیه نمایشگاه توانمندی های دانشجویان دختر در زمینه مد طراحی و صنایع دستی اظهار داشت: یکی از مهم ترین مولفه های مرتبط با هویت انسانی، پوشاک افراد جامعه است که بی شک با دیگر عناصر ارتباطی تنگاتنگ دارد، از آنها تاثیر می پذیرد و بر آنها اثر می گذارد.
وی تصریح کرد: تمام شاخصه های هویت با فرهنگ در پیوند هستند.
دکتر حسینی افزود: مد، هنر ترکیب طراحی و زیبا شناسی است برای خلق پوشاک و زیور آلات، این هنر کاملا تحت تاثیر نگرش های اجتماعی و فرهنگی جوامع مختلف است و به همین دلیل دارای تنوع زیادی در نقش و فرم و رنگ است.
وی گفت: خلاقیت عنصر محوری و لاینفک طراحی لباس است ، طراح لباس تلاش می کند که با قدرت خلاقیت خود، ضمن وفاداری به ارز ش ها ی مدل های قبلی به نو آوری و خلق مدل های جدید و منطبق با نیاز های روز مخاطبان بپردازد.
وی گفت: چه خوب می شود که طراحان امروزی بازگشت به اصل کنند و از صنایع دستی و نقش های شگفت انگیز بازمانده از روزگاران کهن با سرلوحه قرار دادن شعار سال رونق تولید و توجه به کسب و کار بپردازند و از هنر ایرانی و اسلامی الهام بگیرند.
در این نمایشگاه دانشجویان دختر هنرمند و طراح از شماری از استان های کشور حضور دارند و همچنین تولید کننده ها و صنعتگران استان نیز دست آفرینه های خود را به نمایش گذاشته اند.