نماینده بجنورد:

نمایشگاه های مد و لباس اسلامی هجمه های غرب را خنثی می کند

نمایشگاه های مد و لباس اسلامی هجمه های غرب را خنثی می کند

نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، گرمه، جاجرم و راز جرگلان در مجلس شورای اسلامی گفت: با گسترش و راه اندازی نمایشگاه مد و لباس ایرانی و اسلامی هجمه های غربی خنثی می شوند.

دکتر علی قربانی در بازدید از نمایشگاه منطقه ای توانمندی های دانشجویان دختر در زمینه مد، لباس و صنایع دستی که توسط دانشگاه کوثر بجنورد در حال برگزاری است اظهار داشت: در چشم انداز 1404 و برنامه ششم توسعه به بحث سبک زندگی ایران اسلامی تاکید شده  که در کشور گسترش یابد.

وی افزود: این نمایشگاه کمک می کند تا به فرهنگ و هویت ایرانی و اسلامی نزدیک شویم،  احتیاج داریم چنین نمایشگاه های در سطح جامعه برگزار شود.

وی اظهار کرد: کشورمان با پیشینه قوی و تاریخی و غنای فرهنگی منحصر به فرد است در دنیا امروزی به علت هجمه ای که از نظام های مختلف غربی به برخی از کشور ها از جمله کشورمان تحمیل شده است باعث شده که فرهنگ  وهویت ما در برخی از زمینه ها به فراموشی سپرده شود که بازگشت را در قانون تاکید داشته ایم که این دانشگاه با برگزاری چنین  نمایشگاه این امر را عملی کرده است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دانشگاه های نسل جدید دانشگاه کار آفرین هستند، هم اکنون در دنیا دانشگاه های موفق هستند که کارآفرین باشند، ارتباط موثری با جامعه برقرار کنند و راهبرد های عملی برای زندگی داشته باشند.

قربانی افزود: استان های مختلف در این نمایشگاه دیده می شود ، جامعه دانشگاهی و عموم مردم با فرهنگ ها آشنا می شوند که  به زنده شدن و احیای هویت کمک می کند و منجر به این شود که از غرب زدگی نجات یابیم، هر ملتی پشتوانه قوی دارد که باید به آن توجه داشته باشیم.

وی به شعار سال نیز که توسط رهبر معظم انقلاب نامگذاری شده است اشاره ای کرد و گفت: ریشه تمام عوامل توسعه کشور در بحث تولید است، اگر تولید رونق یابد اشتغال ایجاد می شود، این اقدامات باعث می شود که خرید کالای ایرانی نیز افزایش یابد.

 

این نمایشگاه منطقه ای، 7 تا 11 اردیبهشت ماه در روز بازار بجنورد برای نمایش به علاقه مندان دایر است.

در این نمایشگاه هنرمندان صنایع دستی، طراحان مد و لباس و تولید کننده ها به شکل زنده نیز آثار خود را خلق می کنند که این امر باعث جذابیت بیشتر شده است.

بازدید کننده ها و علاقه مندان می توانند از این نمایشگاه در محل روز بازار بجنورد دیدن کنند..