نمایشگاه منطقه ای مد در دانشگاه کوثر بجنورد برپا می شود

نمایشگاه منطقه ای مد در دانشگاه کوثر بجنورد برپا می شود

رئیس دانشگاه کوثر بجنورد گفت: نمایشگاه منطقه ای توانمندی های دانشجویان دختر در زمینه مد، لباس و صنایع دستی با حضور دانشگاه های 10 استان در بجنورد مرکز استان خراسان شمالی برگزار می شود.    
دکتر علیرضا حسینی اظهار داشت: در این نمایشگاه دانشجویان دختر و کارآفرینان از استان های خراسان شمالی، رضوی و جنوبی، مازندران، گلستان، گیلان، آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل و سیستان  و بلوچستان حضور دارند و تولیدات  خود را برای عرضه به نمایش می گذارند.
وی هدف از برپایی این نمایشگاه منطقه ای را الگو سازی در حوزه مد، لباس و صنایع دستی، پاسداشت هویت ایرانی و اسلامی، ایجاد زمینه ترویج فرهنگ پوشش ایرانی اسلامی در دانشگاه عنوان کرد و گفت: ارتقای توانمندی ها، مهارت های دانشجویان دختر و ورود به فضای کسب و کار از دیگر اهداف این نمایشگاه است.
حسینی گفت: این نمایشگاه با همکاری وزارت علوم، تحققیات و فناوری، معاونت فرهنگی این وزارت و معاونت امور زنان و خانواده دفتر ریاست جمهوری برگزار می شود.
وی افزود: در پایان به سه نفر از دانشجویان برتر جوایزی اهدا می شود.
وی با بیان اینکه تاکنون 33 غرفه برای این امر آماده شده است گفت: اما باتوجه به استقبال پیش بینی می شود که به بیش از 60 مورد برسد، این نمایشگاه در بازار روز بجنورد از هفتم تا یازدهم اردیبهشت ماه سال جاری برگزار می شود.
برگزای شب فرهنگی، موسیقی محلی، کارگاه آموزشی، گل گشت از اماکن تاریخی و جاذبه های گردشگری، برپایی چادر عشایری، پخت غذای سنتی، نمایش لباس های محلی استان ها نیز از جمله برنامه های حاشیه ای نمایشگاه است.

هم اکنون برای این نمایشگاه کمیته های مختلف مشغول فعالیت هستند تا این رویداد مهم فرهنگی که به صورت منطقه ای است در بجنورد مرکز استان خراسان شمالی برگزار شود.