١) نظارت و همکاری در تهیه و تنظیم بودجه دانشگاه و پیشنهاد آن به مقامات و مراجع ذیربط
٢) اداره امور مالی دانشگاه برابر مقررات
٣) نظارت بر امور استخدامی دانشگاه طبق مقررات مربوطه
٤) نظارت بر حسن اجرای واحدهای تابعه و هدایت اقدامات جاری
٥) اتخاذ تصمیم در زمینه برنامه های جاری واحدهای تابعه و ایجاد هماهنگی بین واحدها
٦) بررسی و مطالعه در زمینه تأمین رفاه کارکنان دانشگاه و ارائه پیشنهادات لازم به مقامات ذیربط
٧) راهبری و هدایت سیستم پشتیبانی دانشگاه
٨) نظارت، کنترل و ارزشیابی امورکارکنان دانشگاه
٩) رسیدگی به امور گزینشی و تخلفات کارکنان با بهره گیری از نیروهای مجرب دانشگاه