عضو هیأت علمی دانشگاه کوثر بجنورد، نخبه پژوهشگر سال ۱۴۰۰

عضو هیأت علمی دانشگاه کوثر بجنورد، نخبه پژوهشگر سال ۱۴۰۰

عضو هیأت علمی دانشگاه کوثر خراسان شمالی به عنوان نخبه پژوهشگر سال ۱۴۰۰ در کشور معرفی شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه کوثر و به نقل از ایسنا، عمران توحیدی عضو هیأت علمی گروه ریاضی دانشگاه تک جنسیتی استان در لیست نخبگان پژوهشگر برتر سال ۱۴۰۰ قرار گرفت.

بنابر این گزارش یکی از تسهیلات بنیاد ملی نخبگان به پژوهشگران جوان و دانش آموختگان برتری که سهمیه بنیاد را کسب کرده باشند، جایزه ملی دکتر کاظمی آشتیانی است که دکتر عمران توحیدی مفتخر به کسب این جایزه شد.

گفتنی است، آبان ماه بود که بر اساس پژوهشی که توسط دانشمندان دانشگاه استنفورد بر روی داده‌های اسکوپوس انجام شد، فهرست ۱۰۰ هزار دانشمند پر استناد در تمامی رشته‌ها و نیز دانشمندان دو درصد برتر حوزه‌های علمی شناسایی و معرفی شد.

این پژوهش که بر اساس داده‌های پایگاه استنادی اسکوپوس انجام گرفت، دانشمندان را در پنج حوزه موضوعی اصلی، ۲۲ حوزه موضوعی فرعی و ۱۷۶ رشته بر اساس شاخص‌های استنادی استاندارد طبقه‌بندی کرد. همچنین شرط ورود پژوهشگران به فرآیند رتبه‌بندی انتشار حداقل پنج مقاله بود که در مجموع تقریباً هشت میلیون دانشمند مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفتند که در لیست نهایی علاوه بر یک صد هزار نفر برتر، دو درصد برتر هر حوزه موضوعی نیز به فهرست نهایی اضافه شد.

در این گزارش که در ۱۹ اکتبر ۲۰۲۱ در مجله PLOS به چاپ رسید، نام پنج عضو هیات علمی دانشگاه‌های بجنورد و مجتمع آموزش عالی فنی و مهندسی اسفراین در آن مشاهده شد.

دکتر حسن سجادی استادیار گروه مهندسی مکانیک، دکتر امین جاجرمی دانشیار گروه مهندسی برق و دکتر امین امیری دلوئی دانشیار گروه مهندسی مکانیک سه عضو هیأت علمی دانشگاه بجنورد هستند که در لیست دو درصد دانشمندان برتر جهان قرار گرفتند.

دکتر علی خرسند زاک و دکتر صدیقه عباسی نیز اعضا هیات علمی مجتمع آموزش عالی اسفراین هستند که در لیست دو درصد دانشمندان برتر جهان به استناد گزارش متخصصان دانشگاه استنفورد در سال ۲۰۲۱ قرار گرفتند.