دولت برای رشد و توسعه دانشگاه‌های مختص بانوان اهتمام ویژه‌ای دارد

دولت برای رشد و توسعه دانشگاه‌های مختص بانوان اهتمام ویژه‌ای دارد

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با بیان این موضوع که دولت برای رشد و توسعه دانشگاه‌های مختص بانوان اهتمام ویژه‌ای دارد، گفت: داشتن برنامه برای رشد و توسعه دانشگاه‌های ویژه بانوان و توجه به رشته های مورد نیاززنان در کشور و منطقه بسیار حائز اهمیت است.

به مناسبت بزرگداشت مقام زن دیداری میان انسیه خزعلی معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده و روسای دانشگاه‌های کوثر خراسان شمالی و حضرت معصومه قم در جهت هم اندیشی و تقویت توانمندی های زنان انجام شد.

دکتر خزعلی، ضمن تشکر از تلاش‌های انجام شده در راستای تامین علمی این دانشگاه‌ها، بیان داشت: سیاست‌های دولت مردمی به گونه‌ای است که برای رشد و توسعه دانشگاه‌های مختص بانوان اهتمام ویژه‌ای دارد و دانشگاه‌های زنان نیز با وجود امکانات محدود توانسته‌اند در راستای تأمین نیازهای علمی، اجتماعی و فرهنگی بانوان در منطقه و کشور خوش بدرخشند.

معاون امور زنان و خانواده، ضرورت داشتن برنامه برای رشد و توسعه دانشگاه‌های ویژه بانوان را لازم دانست و تصریح کرد: توجه به نیازهای روز بانوان در کشور و منطقه خصوصا پشتیبانی از تحصیل دختران کشور همسایه بسیار اهمیت دارد.

همچنین در این دیدار دکتر محبوبه معین مقدس نیز با اشاره به توانمندی‌های دانشگاه کوثر در تمامی زمینه‌های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی و برگشت حوزه فعالیت دانشگاه از علوم انسانی به دانشگاه جامع، گفت: در راستای توسعه رشته‌های متناسب بانوان و جذب اعضای هیأت علمی، تلاش می‌کنیم با برنامه‌ریزی مناسب در مسیر رسیدن به اهداف اصلی دانشگاه حرکت کنیم تا دختران ایران زمین بتوانند از این ظرفیت‌ها استفاده کنند و زمینه رشد و شکوفایی آنان فراهم شود.

معین مقدس، بهبود یافتن شرایط برای دانشجویان دختر افغاستان، را لازم دانست و تاکید داشت: در نظر داریم با کمک وزارت علوم شرایطی را فراهم کنیم که دانشجویان خارجی به خصوص دانشجویان افغانستانی نیز بتوانند از ظرفیت‌های دانشگاه کوثر استفاده کنند.