دانشگاه کوثر میزبان کارگروه عفاف و حجاب خراسان شمالی

دانشگاه کوثر میزبان کارگروه عفاف و حجاب خراسان شمالی

به همت دفتر نهاد رهبری دانشگاه، دانشگاه کوثر میزبان کارگروه عفاف و حجاب خراسان شمالی شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه کوثر دکتر علیرضا حسینی رییس دانشگاه کوثر در کارگروه عفاف و حجاب خراسان شمالی که در دانشگاه کوثر برگزار شد ضمن گرامیداشت روز سالمند و هفته دفاع مقدس گفت: عملکرد دانشگاه در بحث عفاف و حجاب در سال 97 به شرح زیر می‌باشد:

نشست بصیرتی پیرامون عفاف و حجاب و دعوت مهمان بیرون از دانشگاه

جلسه بصیرتی با موضوع اخلاق با سخنرانی حاج آقا خراسانی

محفل انس با قرآن کریم با موضوع عفاف و حجاب

نشست بصیرتی با موضوع نقش زن

بحث کرسی‌های آزاد اندیشی با موضوع بانو و نقش گمشده‌اش

بحث کرسی‌های آزاد اندیشی با موضوع خشونت علیه زنان

نشست بصیرتی با رویکرد آسیب‌های ناشی از فضای مجازی

شرکت در همایش خدیجه مادر امت

جلسه تفسیر قرآن با محوریت عفاف و حجاب

و برگزاری نمایشگاه منطقه‌ای مد، لباس و صنایع دستی دانشجویان دختر به میزبانی دانشگاه کوثر که فقط سه دانشگاه میزبانی این نمایشگاه را داشتند.

وی افزود: 9 استان در این نمایشگاه منطقه‌ای که به میزبانی دانشگاه کوثر و با رویکرد ترویج الگوهای پارچه، لباس و صنایع دستی منطقه با موازین اسلامی ایرانی و بومی مناطق مختلف بود شرکت کردند.

دکتر حسینی ادامه داد: از اهداف این نمایشگاه منطقه‌ای بهره مندی از تمام ظرفیت‌های موجود و ممکن در دانشگاه‌های تابعه وزارت علوم و سازمان‌های مرتبط برای ایجاد زمینه‌های ترویج فرهنگ پوشش ایرانی، اسلامی در دانشگاه‌ها به عنوان یک باور ارزشمند، الگوسازی در بحث مد و لباس در حوزه‌های زندگی اجتماعی دانشجویان با هدف افزایش غرور ملی، ایجاد زمینه‌های ورود دانشجویان دختر به فضای کسب و کار در حوزه مد و لباس و صنایع دستی، معطوف نمودن اذهان بانوان به لحاظ زیبایی شناسی به داشته‌های ملی و هویت بخش، از قبیل طرح‌های سنتی طرح‌های ایرانی و اسلامی( دوخت‌های سنتی – چاپ و طراحی پارچه – خوشنویسی) در زمینه پوشش دانشجویان دختر به عنوان قشر فرهیخته کشور، ارتقاء توانایی‌ها و مهارت‌های دانشجویان دختر به منظور ورود به فضای کسب و کار می‌باشد.

وی اظهار داشت: در این نمایشگاه منطقه‌ای هفت روزه که فقط در سه دانشگاه الزهرا، خلیج فارس بوشهر و کوثر برگزار شد بازدیدکننده از اقصی نقاط کشور از این نمایشگاه بازدید کردند.

گفتنی است در سال 96 مسئولیت کمیته علمی همایش حجاب، عفاف و سبک زندگی که در دانشگاه پیام نور تربت حیدریه برگزار شد بر عهده دانشگاه کوثر بود که این همایش در ISC  ثبت و در CIVILICA نمایه شد.

در ادامه نشست حجت‌الاسلام‌ یقوبی نماینده ولی فقیه در استان در کارگروه عفاف و حجاب خراسان شمالی که در دانشگاه کوثر برگزار شد ضمن گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس بیان داشت:

انسان با عفت را باید در ردیف فرشته‌ها قرار داد.

وی با مقایسه دو کلمه تعفف و تبرج بیان داشت: تعفف کلمه‌ای مثبت است و بر رعایت اصول عفاف و حجاب تأکید دارد.

حجت‌الاسلام‌ یقوبی با تأکید بر اینکه عفت میدان گسترده‌ای دارد گفت: باید در گفتار، نگاه، تصمیم‌گیری‌ها، حلال خوری عفت داشت.

وی با بیان اینکه اسلام با تبرج و خودنمایی مخالف است اظهار داشت: همه افراد جامعه باید درد دین را داشته باشند و مطالبه گر در زمینه عفاف و حجاب باشند و بحث عفاف را تعمیم دهند.

وی افزود: خانواده‌ها باید در زمینه عفاف و حجاب احساس مسئولیت نمایند.

نماینده ولی فقیه در استان با تأکید بر آموزش نکات دینداری به افراد جامعه گفت: همه ما در این پروژه مسئولیم و باید استان را از این بی تفاوتی نسبت به حجاب خارج نماییم.

گفتنی است در این نشست مهمان‌های حاضر در جلسه به بیان نظرات و پیشنهاد‌های خود در زمینه عفاف و حجاب پرداختند.