مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم:

توسعه اشتغال، نیازمند ارائه مدل های مبتنی بر کارآفرینی اجتماعی است

توسعه اشتغال، نیازمند ارائه مدل های مبتنی بر کارآفرینی اجتماعی است

 
مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم تأکید کرد: در بحث توسعه اشتغال با توجه به تحریم ها و مسایل اقتصادی حاکم بر جامعه، ناگزیر هستیم به سمت مدل های مبتنی بر کارآفرینی اجتماعی حرکت کنیم.

 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه کوثر و به نقل از خبرگزاری شبستان بجنورد؛ محمدهادی عسگری، مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم امروز شنبه (7 اردیبهشت) در آیین افتتاحیه نخستین نمایشگاه منطقه ای توانمندی های دانشجویان دختر در زمینه مد، لباس و صنایع دستی که در محل بازار امام رضا علیه السلام بجنورد برپا شد، با اشاره به تلاش برای تحقق دانشگاه اجتماعی، هم زیستی دانشجویی را از ارکان کلیدی برای تحقق این مهم برشمرد و گفت: دانشگاه اجتماعی نمی تواند نسبت به مسائل اجتماعی بی تفاوت باشد بلکه مشکلات را رصد و راهکار ارائه می دهد.

 

وی در خصوص برپایی این نمایشگاه هم گفت: امروز ما در حوزه اشتغال زنان دانشجو که به عنوان نیمی از جمعیت خلاق و فعال به شمار می روند، نیازمند فراهم آوری زمینه اشتغال متناسب با اقتضائات روز هستیم.

 

عسگری بیان کرد: ما در بحث اشتغال با توجه به تحریم ها و مسایل اقتصادی حاکم بر جامعه، ناگزیر هستیم به سمت مدل های مبتنی بر کارآفرینی اجتماعی حرکت کنیم لذا باید ورود این قشر به صحنه کارآفرینی تسهیل شود.

 

 مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، با بیان اینکه مد و لباس بر مظهر خلاقیت پیش می رود، افزود: ما ناگزیریم در دانشگاه ها، خلاقیت را به عنوان یک ارزش تعریف کنیم.

 

وی ادامه داد: اگر بخواهیم این سبک را در حوزه مد و لباس اصلاح کنیم به گونه ای که با باورها و فرهنگ ما همخوانی داشته باشد، باید از الگوهای داخلی بهره ببریم.

 

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، همچنین در توضیح دلیل اجرای نمایشگاه به جای جشنواره اظهارداشت: نمایشگاه فرصت عرضه و فروش را فراهم می کند لذا بر این اساس در راستای تحقق همبستگی اجتماعی و تقویت تولیدات مبتنی بر باورهای اعتقادی، برپایی نمایشگاه مفیدتر خواهد بود.

 

گفتنی است؛ نخستین نمایشگاه منطقه ای توانمندی های دانشجویان دختر در زمینه مد، لباس و صنایع دستی از هفتم تا یازدهم اردیبهشت ماه سال جاری در محل بازار امام رضا علیه السلام (بازار روز) برای بازدید عموم مردم دایر است.