تمام تلاش خود را در مسیر تحقق و تثبیت دانشگاه به کار گرفتیم

تمام تلاش خود را در مسیر تحقق و تثبیت دانشگاه به کار گرفتیم

به گزارش روابط عمومی دانشگاه کوثر، جشن دهمین سال تأسیس دانشگاه با حضور مسئولین استانی و کشوری با رعایت پروتکل‌‌های بهداشتی در دانشگاه برگزار شد.

دکتر علیرضا حسینی در ابتدای این جشن با بیان اینکه دانشگاه کوثر در سال 1390 با مجوز های لازم از مبادی ذی ربط تأسیس شد گفت: تمام رشد و شکوفایی دانشگاه به خاطر تلاش های هیأت موسس، هیأت امنا، رؤسای سابق، همکاران هیأت علمی و غیر هیأت علمی و دانشجویان است این موفقیت را به خانواده بزرگ دانشگاه کوثر با ظرفیت 4000 دانشجو  تبریک و شادباش عرض می کنم.

رئیس دانشگاه کوثر اذعان داشت: هیچ عبادتی بهتر از خدمت به خلق نیست، درور بر خردمندانی که با خدمت به خلق خدا بستر رشد و تعالی بشریت و خردها را فراهم آوردند. در میراث اسلامی دانش گنج بزرگی است.(اَلعِلمُ کَنزٌ عَظیمٌ) دانش زندگی است و زنده کننده نفس ها و جان هاست، دانش بزرگی، عزت و معرفت است.

وی با تأکید بر اینکه در این سال های پر فراز، دانشگاه مسیرهای مختلفی طی کرده تا به این شکوفایی رسیده است گفت: همه ما از کارمند، عضو هیأت علمی و دانشجوها تمام قد کنار هم استوار ماندیم  و تمام تلاش خود را در مسیر تحقق و تثبیت دانشگاه به کار گرفتیم.

دکتر حسینی افزود: اهتمام اصلی دانشگاه ایجاد بستری مناسب برای شکوفایی استعدادهای آموزشی، پژوهشی و حمایت از فعالیت های نوآورانه و طرح های مبتکرانه برای بانوان ایران زمین به خصوص دانشجویان است که با ایجاد مرکز نوآوری بانوان به آن اهتمام کردیم.

وی ادامه داد: در سال های اخیر در کنار توجه ویژه به آموزش و پژوهش، به زیرساخت هم توجه کرده ایم و از دفتر مقام معظم رهبری تقدیر و سپاس ویژه داریم که با تخصیص اعتبار برای ساختمان دانشگاه در سفر پر خیر و برکت 19 مهر ماه 1391، 2200 متر از پروژه دانشگاه نهایی شده است و فقط دستگاه های خدمات رسان مانده اند که انشاالله بتوانیم فضای آموزشی در خور وزارت علوم، تحقیقات و فناوری داشته باشیم.

رئیس دانشگاه کوثر با تاکید بر اینکه از 4000 دانشجوی دانشگاه 62 درصد غیربومی هستند بیان کرد: در دانشگاه توسعه رشته های کارشناسی و کارشناسی ارشد را داشته ایم، 70 عضو هیأت علمی و 100 کارمند شرکتی، قراردادی، پیمانی و رسمی داریم.

دکتر علیرضا حسینی با بیان اینکه دانشگاه در سالهای اخیر اتفاقهای خوبی را در استان و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری رقم زده است گفت: برگزاری نخستین همایش ملی ادبیات مقاومت را در سال96 و دو سال بعد برگزاری دومین همایش ملی ادبیات مقاومت که مصادف با شهادت سردار دلها قاسم سلیمانی بود و با استقبال بی‌نظیر رو به رو شد و همایش ملی ایرانشناسی و میراث نوشتاری عربی که در بهمن ماه امسال به میزبانی دانشگاه کوثر برگزار خواهد شد ادامه داد: اسفند ماه امسال دومین جشنواره سراسری فرهنگی، هنری و اجتماعی پروین اعتصامی که سال قبل در دانشگاه الزهرا تهران برگزار شد با موافقت معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم و معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در دانشگاه کوثر بجنورد برگزار خواهد شد.

دکتر حسینی افزود: از دیگر فعالیتهای صورت گرفته در سال های اخیر می توان به کسب مقام اول میزبانی نمایشگاه مد، لباس و صنایع دستی در سال 98، میزبانی مسابقات ورزشی منطقه 9 ، کسب مجوز مجله "نظریه پردازی و نقد در زبان عربی" " التنظیرات و النقد فی الادب العربی" است که اولین شماره آن در هفته جاری منتشر خواهد شد و بعد از سه مرتبه انتشار در ISC ثبت خواهد شد و از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری رتبه خواهد گرفت، ایجاد مرکز نوآوری بانوان با حمایت های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، تأسیس واحد آمار، تجهیز سالن ورزشی دانشگاه، فراهم کردن زیرساخت های لازم برای آموزش مجازی از زمان شیوع ویروس کرونا، تأسیس انتشارات دانشگاه، همکاری با اداره های استان و گرفتن طرح های پژوهشی اشاره کرد.

رئیس دانشگاه اذعان داشت: در حالی به سمت دانشگاه های نسل سه و چهار حرکت می‌کنیم که دانشگاه های کارآفرین و در ارتباط با صنعت و جامعه هستند، همکاران را برای فرصت مطالعاتی به ادارات برای طرح های پژوهشی معرفی می‌کنیم.

وی ادامه داد: در سال 1398 رتبه 31 و در سال 1399 رتبه 42 کشوری را بنابر اطلس ISC کسب کردیم.

دکتر علیرضا حسینی با بیان اینکه کتابخانه مطهر با کمک خیر در دانشگاه تأسیس شد گفت: برای تربیت و تعلیم بانوان ایران زمین در دانشگاه به حمایت معنوی و مادی خیرین نیاز داریم و دست آنها را به گرمی می فشاریم.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری:

دانشگاه معرف سطح علم، تفکر و فرهنگ هر جامعه محسوب می شود

مهندس هادی عسکری در مراسم دهمین سال تأسیس دانشگاه اظهار کرد: دانشگاه معرف سطح علم، تفکر و فرهنگ هر جامعه محسوب می شود به گونه ای که هر دانشگاه ویترین اندیشه و فرهنگ هر جامعه است.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم گفت: دانشگاه های تک جنسیتی از جمله دانشگاه کوثر در راستای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و اسناد بالا دستی فعالیت می‌کنند لذا باید نقش آفرینی بیشتری داشته باشند. در این خصوص به لحاظ فعالیت های برجسته فرهنگی و اجتماعی از رییس محترم دانشگاه دکتر حسینی و حوزه مدیریت فرهنگی و اجتماعی تقدیر و تشکر کرد.

 

وی ادامه داد: دانشگاه در سایه کنش مسئولانه کارکنان، هیأت علمی و دانشجویان فرهیخته باید به گونه ای موثر باشد که به رصد و تحلیل مسائل پیرامون جامعه خود بپردازد و برای حل مسائل دولت کمک کند بر این اساس ما نیازمند دانشگاه های اجتماعی هستیم، دانشگاه اجتماعی دانشگاهی است که نمی تواند نسبت به مسائل پیرامون خود بی تفاوت باشد و سعی میکند با نهادسازی و تکیه بر منابع انسانی ارزشمند به تحلیل مسائل کمک کند.

مهندس هادی عسکری با تأکید بر وجه برجسته دانشگاه اجتماعی که زیست دانشجویی است، بیان داشت: در این دانشگاه های نگاهی از جنس بلوغ عقلانی، تکامل شخصیتی و کنکاش در لایه های مختلف اجتماع در ضمیر دانشجویان شکل می گیرد و ما شاهد آن هستیم حوزه معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ها به خصوص دانشگاه کوثر تمهیدات گسترده اندیشیده اند و زحمت فراوان کشیده است و زمینه مشارکت گسترده دانشجوها را حتی در دوران کرونا فراهم آورد و دانشگاه توانست به استناد مأموریت ها و دستاورد هایی که در زمینه علم و فناوری داشته است تولید محتوا نماید.

وی اذعان داشت: وزارت علوم برای توانمند سازی دختران برنامه های ویژه‌ای دارد که در همین راستا جشنواره مد و لباس و صنایع دستی، جشنواره پروین اعتصامی وارد فاز اجرایی شدند تا دختران فرهیخته و متعهد  بتوانند خودشان را برای پذیرفتن نقش‌های مدیریتی، مادری و همسری آماده کنند و در حالت کلی از بانوان یک کنشگر ارزشمند اجتماعی بسازند.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با اشاره به پیشرفت‌های دانشگاه کوثر، افزود: این مجموعه در بسیاری از جشنواره‌ها و رویدادها موفق عمل کرده است و مسیری سراسر افتخار و پیشرفت را طی کرده است لذا باید با سیاست گذاری درست از ظرفیت این مجموعه بهره برد.

مهندس هادی عسکری در انتها گفت: دانشگاه کوثر در راستای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و اسناد بالا دستی فعالیت می‌کند لذا باید نقش خود را بیش از پیش ایفا کند.

معاون توسعه مدیریت استاندار خراسان شمالی:

دانشگاه تک جنسیتی کوثر پتانسیلی مهم برای خراسان شمالی است

معاون توسعه مدیریت استاندار خراسان شمالی در مراسم جشن ده سالگی دانشگاه کوثربیان داشت: تک جنسیتی بودن این دانشگاه را پتانسیلی مهم برای استان دانست.

 دکتر علی بیگ زاده با بیان اینکه دانشگاه کوثر طی سال های اخیر رشد قابل توجهی داشته است گفت: در دانشگاه های نسل چهار علم، دانش، پژوهش و پرورش باید در خدمت توسعه و نیازهای جامعه باشند و رسالت عظیم دانشگاه‌ها باید توسعه جامعه باشد که البته گام‌های ارزشمندی هم تاکنون برداشته شده است.

وی استواری یک دانشگاه را منوط به منابع انسانی، هیأت علمی، دانشجویان و کارکنان آن دانست و افزود: دانشگاه کوثر استان بدین لحاظ در چند سال اخیر رشد قابل توجهی را به دست آورده است و افزود:: دانشگاه کوثر به عنوان دومین دانشگاه تک جنسیتی کشور عملکرد خوبی را به ثبت رسانده است. ایشان از زحمات دکتر حسینی رییس دانشگاه کوثر در این سه سال اخیر تقدیر و تشکر کرد.

معاون استاندار خراسان شمالی تصریح کرد: اگر دانشگاه‌ها و مراکز علمی سرعت خود را با تغییرات جهان هماهنگ نکنند انتظارات عرصه علمی محقق نخواهد شد.