معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی بجنورد:

تمام ارزش زن منوط به رعایت حدود الهی است

تمام ارزش زن منوط به رعایت حدود الهی است


معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی بجنورد گفت: تمام ارزش زن منوط به رعایت حدود الهی است.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه کوثر، حجت الاسلام رضا نوری در جشن روز گرامیداشت مقام مادر و روز زن دانشگاه کوثر در سالن گلشن افزود:  خداوند از ابتدای خلقت، انسان را از دو جنس مرد و زن آفرید و برای هر یک ویژگی هایی قرار داده است.
وی با بیان اینکه در طول تاریخ نگاه ها و تفسیر های متفاوتی نسبت به ویژگی های زن و مرد بوجود آمده است ادامه داد: این نگاه ها گاهی جنبه افراط و تفریط داشته اند .
رضا نوری با بیان اینکه قبل از اسلام نگاه تفریطی وجود داشته است و زن را مایه ننگ می دانستند و اینکه زن و مرد با هم زندگی کنند خیانت به زنان قلمداد می شده است.
گفت: اما نگاه دین مبین اسلام ، زن و مرد را از نظر ارزش با هم برابر می شمرد و می گوید هر دو از یک گوهرند.
حجت الاسلام رضا نوری ادامه داد: اسلام تفاوت زن و مرد را به کم و زیاد تقوا می داند و آنها را به دلیل تفاوت در ساختار فیزیولوژیک از لحاظ حقوق و تکالیف اجتماعی با هم برابر نمی داند.
وی با تأکید بر مقام مادر به نقل از پیامبر(ص) گفت: خدا نسبت به زنان مهربان تر است از این جهت توبه آنها را زودتر می پذیرد.
معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی بجنورد با بیان اینکه برای اهل بهشت بودن باید احترام مادر را داشت وبا اشاره به حدیثی از  امام سجاد(ع) گفت: پدر ومادرهشتاد حق بر فرزند دارند که چهل حق قبل از مرگ و چهل حق بعد از مرگ است.