استاندار خراسان شمالی تاکید کرد؛

تامین فضای فیزیکی مناسب برای دانشگاه کوثر بجنورد

تامین فضای فیزیکی مناسب برای دانشگاه کوثر بجنورد

در نشست هم اندیشی اعضای هیئت علمی و مدیران دانشگاه کوثر با استاندار خراسان شمالی که در ادامه بازدیدهای مقام عالی دولت در استان از دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی انجام شد، دکتر محمدرضا خباز بر تامین فضای فیزیکی مناسب برای این دانشگاه تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه کوثر دکتر محمد رضا خبازبا  تأکید بر اینکه برخی مشکلات با هم‌افزایی و بدون نیاز به بودجه قابل‌حل شدن است اظهار کرد: خراسان شمالی با پتانسیل‌های فراوانی دارد که با درکنار هم قرار گرفتن ارکان مختلف می‌توان اتفاقات مبارکی را رقم بزند.

وی با اشاره به پروژه در حال احداث دانشگاه کوثر در سایت ارکان ابراز کرد:  چند سال پیش در آخر جاده ارکان پروژه ای را با اعتبارات سفر رهبری ساخته اند و کارهایی انجام شده ولی خیلی از شهر دور است و اگر روحیه خانم ها را که باید در داخل جامعه باشند مورد توجه قرار دهیم که خودشان مایحتاج شان را تهیه کنند، باید فضای مناسبی را برای آن ها در نظر بگیریم.

دکتر خباز افزود: باید واز امکانات و ظرفیت‌هایی که مجموعه‌های مختلف آموزشی امکان ارائه دارند با در نظر گرفتن جنبه تک جنسیتی این دانشگاه مورداستفاده قرار گیرد تا بتوان از اسب زین‌کرده فعلی نهایت استفاده را برد.

دکتر خباز با بیان این که دوران تصمیمات پشت تریبونی به پایان رسیده است، تصریح کرد: مشکلات موجود باید با هم افزایی و همفکری حل شود و تاکید دارم تصمیمات ما باید با قابلیت اجرایی و کارشناسی شده باشد و تمامی نتایج کار سنجیده شود؛ بنابراین بنده و تمامی مدیران دستگاه های اجرایی آمادگی خود برای حل مشکلات دانشگاه های استان به ویژه دانشگاه کوثر را اعلام می کنیم.

وی خطاب به استادان، کارکنان و دانشجویان حاضر در این نشست گفت: آنچه مسلم است جلسه ای درباره فضای آموزشی شما خواهیم داشت تا تصمیم حساب شده ای بگیریم تا آیندگان ما را در این خصوص نکوهش نکنند.

دکتر محمدرضا خباز با اشاره به دغدغه دانشجویان این دانشگاه ابراز کرد: دغدغه اول ما وجود خوابگاه برای دختران بود و با توجه به این که 60 درصد دانشجویان این دانشگاه غیر بومی و 40 درصد بومی هستند، خوشبختانه مشکل مرتفع و این دغدغه ما امروز برطرف شد و تمام این دانشجوها از خوابگاه های استیجاری که تدارک دیده شده است استفاده می کنند.

استاندار خراسان شمالی با بیان این که دانشگاه کوثر خراسان شمالی دومین دانشگاه تک جنسیتی کشور است و اهمیت بالایی دارد، افزود: زلزله اردیبهشت سال گذشته قسمت بالای طبقه آموزشی این دانشگاه را تخریب کرده است که به زودی با تصمیماتی اجرایی که گرفته خواهد شد مشکل تامین فضای فیزیکی دانشگاه حل خواهد شد.

دکتر محمد رضا خباز با اشاره به مشکل خوابگاه ها گفت: همه تلاش کنیم مشکلات دانشگاهیان رفع شود تا آن ها با قلبی مطمئن به کارهای علمی بپردازند وگرنه بخشی از آن صرف دغدغه مالی می شود.

براساس این گزارش استاندار خراسان شمالی و هیئت همراه در پایان این نشست از ساختمان اداری شماره یک ، آشپزخانه و سالن غذاخوری، خوابگاه تندیس 2 دانشگاه کوثر بازدید کردند.