بیانیه رئیس دانشگاه کوثر در پاسداشت روز ۱۳ آبان

بیانیه رئیس دانشگاه کوثر در پاسداشت روز ۱۳ آبان

به گزارش روابط عمومی دانشگاه کوثر، دکتر محبوبه معین‌مقدس، رییس دانشگاه، با صدور بیانیه‌ای روز ۱۳ آبان" روز ملی مبارزه با استکبار جهانی" را گرامی داشت. متن این بیانیه بدین شرح است:
یوم الله ۱۳ آبان برگی ماندگار در حافظه تاریخی ملت بزرگ و مبارز ایران است. این روز یادآور تبعید مرجع تقلید و رهبر نهضتی است که در سال ۱۳۴۳ در دفاع از کیان اسلام و استقلال ایران شجاعانه در اعتراض به لایحه ننگین کاپیتولاسیون فریاد برآورد. همچنین یادآور کشتار وحشیانه دانش آموزان توسط رژیم وابسته پهلوی در سال ۱۳۵۷ و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در سال ۱۳۵۸ به دست دانشجویان پیرو خط امام(ره) است. این روز تجلی حقیقی، خودباوری و استقامت ملت در برابر توطئه های استکبار جهانی آمریکای جنایتکار و ایادی آن است که با توسعه و پیشرفت ایران به عنوان یک نظام اسلامیِ مردمی مخالف است و این مخالفت تا حدی است که بر روی مردم بی دفاع در یک پناهگاه معنوی اسلحه می کشد و آن‌ها را به شهادت می‌رساند.
اینجانب، ضمن پاسداشت این روز، اعلام می دارم که ما، دانشگاهیان دانشگاه کوثر، نیز دوشادوش سایر اقشار جامعه و هموطنان عزیزمان در راهپیمایی 13 آبان ماه شرکت می‌کنیم تا ضمن تجدید میثاق با آرمانهای امام خمینی(ره) و شهدای گرانقدر و بیعت مجدد با رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی)، بار دیگر با حضور خود و سر دادن فریاد استکبار ستیزی و آزادیخواهی، پیام عزت و اقتدار ایران اسلامی را به گوش جهانیان برسانیم.