برای ساختن آینده، بهتر است درک درستی از آنچه بر ما گذشته داشته باشیم

برای ساختن آینده، بهتر است درک درستی از آنچه بر ما گذشته داشته باشیم

به گزارش روابط عمومی دانشگاه کوثر، نشست خبری دکتر علیرضا حسینی رییس دانشگاه کوثر به مناسبت جشن دهمین سال تأسیس دانشگاه، برگزاری همایش ایرانشناسی و میراث نوشتاری عربی و ارائه عملکرد ده ساله با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه با رعایت پروتکل‌‌های بهداشتی در اتاق ریاست دانشگاه برگزار شد.

دکتر حسینی در ابتدای این نشست ضمن تبریک سالروز آغاز امامت حضرت مهدی(عج) گفت: دانشگاه کوثر بجنورد در مهر ماه سال 1390 با مجوز های لازمه از مبادی ذی ربط تأسیس شد.

وی با تأکید بر اینکه برای ساختن آینده، بهتر است درک درستی از آنچه بر همه ما گذشته داشته باشیم و چه بهتر از اینکه به گذشته سفر کنیم و راهی را که طی کردیم مرور کنیم و ببینیم چرا و چطور به اینجا رسیدیم افزود: از اهداف برگزاری جشن ده سالگی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. معرفی خدمات دانشگاه به مردم منطقه، دانشجویان و دانشگاه ها و اصحاب قلم و اندیشه
  2. حفظ و تثبیت موقعیت دانشگاه در نظام آموزش عالی
  3. ایجاد انگیزه و تقویت حس خودباوری و بالندگی در نیروی انسانی و احساس غرور و افتخار که با عملکرد ده ساله نشان خواهیم داد.
  4. افزایش انگیزه در پرسنل
  5. معرفی چشم انداز آتی دانشگاه
  6. یکی دیگر از برنامه ها سرعت بخشیدن به انجام فعالیت ها در عین داشتن دقت بالا
  7. معرفی پتانسیل های موجود دانشگاه
  8. معرفی مرکز نوآوری بانوان

دکتر حسینی اذعان داشت: کار اصلی مرکز نوآوری بانوان تولید ایده به ثروت است و این مرکز با حمایت های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ایجاد شد که در شمال شرق رقیب و نظیر ندارد.

رئیس دانشگاه کوثر با تأکید بر ضرورت برگزاری جشن ده سالگی دانشگاه اظهار داشت: سوالاتی مانند چرا،چگونه و چطور به این پیشرفت از آموزش، پژوهش و موفقیت های فرهنگی و اجتماعی رسیدیم باعث شد این جشن برگزار شود. قطعا این ده سال فعالیت دانشگاه با یک دهه تلاش صادقانه، صمیمیت و همت و پشتکار اعضای هیأت علمی ، کارکنان و دانشجویان با شعار دانشگاه ارزش آفرین برای بانوان ایران زمین رقم خورده است.

وی به اصحاب رسانه گفت: اسفند ماه امسال دومین جشنواره ملی فرهنگی، هنری و اجتماعی پروین اعتصامی که سال قبل در دانشگاه الزهرا تهران برگزار شد با موافقت معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم و معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در دانشگاه کوثر بجنورد برگزار خواهد شد.

دکتر علیرضا حسینی افزود: همایش ملی ایرانشناسی و میراث نوشتاری عربی که در بهمن ماه به میزبانی دانشگاه کوثر برگزار خواهد شد که با استقبال و حمایت دانشگاه های تراز اول کشور رو به رو شده است.

رئیس دانشگاه کوثر خاطرنشان ساخت: کسب مجوز برگزاری نخستین همایش ملی مشاهیر و مفاخر خراسان شمالی نیز در حال انجام است همچنین یک اقدام مهم در دانشگاه کوثر رقم خورده است و آن کسب مجوز مجله "نظریه پردازی و نقد در زبان عربی" " التنظیرات و النقد فی الادب العربی" است که اولین شماره آن در هفته جاری منتشر خواهد شد و بعد از سه مرتبه انتشار در ISC ثبت خواهد شد و از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری رتبه خواهد گرفت و این نیز افتخاری برای استان و قشر فرهیخته دانشگاهی خواهد بود.

وی با بیان اینکه در حوزه بین الملل هم دو تفاهم نامه با دانشگاه خاتم النبیین کابل افغانستان و دانشگاه اشراق هرات با هدف تقویت بانوان افغان، شرکت در همایش ها و سمینارهای مشترک و ارائه مقالات مشترک در دو دانشگاه و فرصت های مطالعاتی کوتاه مدت اعضای هیأت علمی دو دانشگاه منعقد شده است گفت: بعد از بهره برداری ساختمان دانشگاه و استقرار کامل این ظرفیت و توانایی را داریم که جذب دانشجوی خارجی نیز داشته باشیم.

دکتر حسینی با تأکید بر اینکه به دلیل تک جنسیتی بودن دانشگاه و نگاه سنتی و مذهبی در خانواده ها و دانشجو ها استقبال از دانشگاه کوثر بالاست بیان داشت: امسال وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ظرفیت پذیرش 700 دانشجو را به ما داده است که تا الان تقریبا 550 نفر ثبت نام خود را قطعی کرده اند و هدف ما جذب حدکثری داوطلب می باشد و ادامه داد دانشگاه تک‌جنسیتی کوثر در حال حاضر چهار هزار دانشجوی در حال تحصیل در ۲۲ رشته در دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد دارد که اقدامات لازم برای حضوری شدن آنها بر اساس اولویت بندی لازم و تصمیمات شورای مدیریت استانی، انجام می‌شود.

دکتر حسینی با تاکید بر اینکه کار ما در دانشگاه کوثر برای دانشجویان، عموم، اعضای هیأت علمی و کارکنان شفاف و شیشه ای است اظهار داشت: در مدت خدمت در دانشگاه توانستیم در حوزه تحصیلات تکمیلی دانشگاه را ارتقا دهیم و اکنون چهار رشته کارشناسی ارشد در دانشگاه داریم و خروجی دانشجویان کارشناسی ارشد و کارشناسی دانشگاه در بهترین دانشگاه های کشور پذیرش می شوند.

رئیس دانشگاه کوثر با تاکید بر اینکه خبرنگاران چشم بینا و زبان گویای ملت هستند گفت: از شما خواستارم عملکرد سازمانها را برای مردم بازگو کنید و بر بحث جذب خیرین برای کمک به دانشگاه مانور دهید انشاالله که ارزش آفرین باشد و این امر صدقه جاریه است.

دکتر حسینی در ادامه به سؤالات خبرنگارن حاضر در جلسه پاسخ گفت.