ایجاد نمایشگاه های دانشجویی راه ورود به بازار کار را فراهم می کند

ایجاد نمایشگاه های دانشجویی راه ورود به بازار کار را فراهم می کند

مشاور معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: نمایشگاه ها موجب به حرکت درآمدن دانشجویان در زمینه اشتغال، کار و ورود به بازار می شود.

غلامحسین رحیمی روز چهارشنبه در حاشیه اختتامیه نمایشگاه منطقه ای توانمندی های بانوان در زمینه مد، لباس و صنایع دستی بجنورد مرکز استان خراسان شمالی اظهار داشت: این نمایشگاه بسیار خلاقانه است و دانشجویان آثار بسیار خوبی را ارائه داده اند.

وی بر ایجاد و گسترش چنین نمایشگاه هایی تاکید کرد و افزود: باید این قشر را مورد حمایت قرار دهیم تا بعد از تحصیل بیکار نباشد و یا دنبال میز نگردد بلکه حتی خود کارآفرین باشد و برای دیگران نیز شغل ایجاد کند.

وی اظهار داشت: دانشجو قشر نخبه و ایده پرداز است باید از انان حمایت کنیم تا استعداد هایشان در زمینه های مختلف شکوفا شود که امروز در این نمایشگاه بخشی از دست آفرینه های دانشجو که بسیار نیز ارزشمند است دیدیم.

وی اظهار داشت: هم اکنون در کشور چهار میلیون دانشجو وجود دارد

وی با بیان اینکه دانشگاه های کشور باید به سمتی بروند که مولفه های اشتغال پذیری دانش آموخته ها را فراهم کنند گفت: برای چنین نمایشگاهی برای ترغیب و تشویق دانشجویان بسیار مناسب است.

مشاور معاون آموزشی وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری گفت: دانشگاه ها وظیفه ایجاد شغل برای دانشجوها ندارند اما باید دانشجویان را به گونه ای تربیت کنند که بعد از تمام شدن تحصیل، بتوانند از مهارت و توانایی خود استفاده کنند و وارد بازار کار شوند.

وی افزود: دانشجویان نباید از بازار و کار بترسند بلکه باید شغل آفرین نیز باشند.

وی بر تشکیل مراکز کار، مراکز رشد و راه اندازی شرکت های دانش بنیان دانشگاهی تاکید کرد و گفت: در ارتباط دانشگاه با بازار کار، آینده ی بسیار خوبی خواهیم داشت.

رحیمی با بیان اینکه یکهزار و 380 مرکز کارآفرینی در دانشگاه ها فعالیت می کنند افزود: 18 سال است که دانشگاه ها به سمت و سوی کارآفرینی حرکت کردند اما برخی از دانشگاه ها همچنان بر جنبه آموزش بدون مهارت به علت وجود منافع خود تاکید دارند.

وی از برگزار کننده های نمایشگاه مد، لباس و صنایع دستی در استان تقدیر کرد و گفت: چنین برنامه هایی موجب به حرکت درآمدن دانشجویان در زمینه اشتغال، کار و ورود به بازار می شود.