آیین گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه کوثر

آیین گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه کوثر
آیین گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه کوثر
به مناسبت 16 آذر، آیین گرامی‌داشت روز دانشجو با حضور دکتر علی بیگ‌زاده معاون محترم توسعه و مدیریت منابع استانداری، دکتر علی قربانی، نماینده محترم مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی، دکتر علیرضا حسینی رییس دانشگاه، معاونان، مدیران، اعضای هیأت علمی، کارکنان و دانشجویان دانشگاه کوثر در سالن ورزشی دانش آموز برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه کوثر، دکتر علیرضا حسینی رییس دانشگاه کوثر، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای روز دانشجو گفت: ١٦ آذر  هر سال آغازی باشکوه برای رخدادهای علمی کشور است و این روز نماد استکبارستیزی و ظلم ستیزی است.
دکتر حسینی افزود:۱۶ آذر ١٣٣٢  صدا اعتراض دانشجویان دانشگاه تهران بود که به سفر نیکسون معاون رییس جمهور وقت امریکا داشتند که قرار بود در روز ١٦ آذر همان سال در دانشگاه تهران سخنرانی کند، دانشجویان از روز ١٤ آذر اعتراض خود را آغاز کردند و با عکس العمل وحشیانه مأموران حکومتی مواجه شدند و به شهادت رسیدند.
١٦ آذر نشان دهنده رشد جامعه دانشگاهی است و  نماد رشد، مقاومت و ایستادگی دانشجویان در برابر ظلم و ستیز است که هم‌اکنون در مقابل تحریم ظالمانه مستکبران علیه کشور عزیزمان ایران، فریاد ضد استکبار خود را به گوش جهانیان می‌رسانند.
وی ادامه داد: از زمان حضورم در دانشگاه کوثر تلاش کردم همواره تحرک، پویایی و نشاط در بین دانشجویان برقرار باشد زیرا معتقدم دانشجوی بانشاط، پویا و آگاه موتور محرکه دانشگاه را در جهت رسیدن به اهداف متعالی دانشگاه پیش می‌برد.
در ادامه این مراسم دکتر علی قربانی نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی ضمن عرض تبریک این روز اذعان داشت: دانشجویان و دانشگاه‌ها همواره باید مورد توجه ویژه دولت و مجلس باشند زیرا به فرموده حضرت امام خمینی (ره) دانشجویان مبدأ و منشأ تحولات کشور هستند.
وی ادامه داد: مفتخریم که به برکت انقلاب اسلامی تعداد دانشجویان کشور در حال حاضر بیش از ٤ میلیون نفر است در حالیکه این تعداد قبل از انقلاب ٢٥٠ هزار نفر بود.
وی افزود: برای توسعه کشور باید کیفی‌گرایی و تمرکز‌زدایی کرده و اختیارات را به مجموعه‌ها واگذار کنیم.
دکتر قربانی گفت: تلاش می‌کنیم با همکاری مسئولان استان پروژه عمرانی دانشگاه کوثر تکمیل شود.
در بخشی از این آیین از دانشجویان برگزیده علمی، فرهنگی و ورزشی تقدیر به عمل آمد.
شایان ذکر است اجرای موسیقی، تأتر، استنداپ کمدی، قرائت دلنوشته و شعر از دیگر برنامه‌های آیین مذکور می‌باشد.