صفحه اصلی
اخبار دانشگاه

کارگاه آموزشی ارزیابی درونی و تدوین برنامه‌های بهبود کیفیت گروه‌های آموزشی در دانشگاه کوثر برگزار شد

کارگاه آموزشی ارزیابی درونی و تدوین برنامه‌های بهبود کیفیت گروه‌های آموزشی در دانشگاه کوثر برگزار شد

کارگاه آموزشی ارزیابی درونی و تدوین برنامه‌های بهبود کیفیت گروه‌های آموزشی با حضور دکتر "محمدرضا نیستانی" مدیر گروه نظارت و ارزیابی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دکتر "رضا نوروززاده" دبیر کارگروه نظارت و ارزیابی پژوهشی مرکز نظارت و ارزیابی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و دکتر "هادی عباسی" دبیر هیأت نظارت و ارزیابی آموزش عالی خراسان شمالی در دانشگاه کوثر برگزار شد.  

به گزارش روابط عمومی دانشگاه کوثر، در ابتدای این جلسه دکتر "علیرضا مؤذن" معاون آموزشی و پژوهشی این دانشگاه با ابلاغ مراتب سلام، سپاس و خیر مقدم دکتر "محمدعلی رباط‌جزی" رئیس دانشگاه، به میهمانان گرامی خیر مقدم گفته و پیام رئیس دانشگاه را در خصوص مأموریت دانشگاه‌ها در حوزه نظارت و ارزیابی به شرح زیر ابلاغ نمود:

"یکی از مهم‌ترین وظایف دانشگاه‌ها تضمین کیفیت، ایجاد و ارائه راهکارهای لازم برای بهبود کیفیت در امور آموزشی و پژوهشی است. در این راستا و برای تضمین این مهم و تدوین راهکارهای عملی، دفتر نظارت و ارزیابی می‌تواند نقش بسیار مهمی ایفا کند. نگاه به دفاتر نظارت و ارزیابی به عنوان یک واحد ژاندارمی، نگاه بسیار اشتباهی است، این نهاد در واقع یک نهاد ارزش‌گذاری است. هدف مدیریت نظارت و ارزیابی آسیب شناسی، ارائه راهکارها و ایجاد زمینه لازم برای تضمین و بهبود کیفیت در دانشگاه است.

                                               

ارزش گذاری شخصیت علمی- اجرایی انسان، ارزش‌گذاری کار، همت و تلاش از اولویت‌های دفتر نظارت و ارزیابی است. از ابتدای تأسیس دفتر نظارت در این دانشگاه در اردیبهشت 1395 رویکرد این دانشگاه بر این بوده که به صورت نظام‌مند و عملی نظارت و ارزیابی و تضمین کیفیت را بنا گذارده به گونه‌ای که واحدهای مختلف دانشگاه برای نشان دادن ارزش و اهمیت کارشان ملاک، معیارها، سنجه‌ها و شناسه‌ها را تدوین کنند و مشارکت اصلی ارزش‌گذاری کار خود که در واقع بخشی از شخصیت انسانی هر فرد است، باشند.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد دوره آموزشی ارزیابی درونی این امکان را فراهم آورده تا اعضای محترم هیأت علمی جوان، پرشور و توانمند دانشگاه کوثر همچون درخششی که در زمینه‌های علمی و پژوهشی دارند، با گام نهادن در این عرصه ارزش فعالیت‌ها و کارهای خود را بسنجند و با تدوین و اجرایی نمودن برنامه‌هایی که در این دوره، آموزش‌های آن را خواهند دید، بر غنای کارنامه خود بیافزایند."

در ادمه دکتر "مریم درپر" سرپرست گروه نظارت و ارزیابی دانشگاه کوثر، ضمن ابراز خرسندی از برگزاری جلسه ارزیابی درونی در دانشگاه کوثر گفت: با شکل گیری واحد ارزیابی در این دانشگاه، اقدام به تعریف و فراهم آوردن شاخص‌های ارزیابی برای واحدهای مختلف دانشگاه همچون اداری، مالی، آموزشی و دانشجویی نموده و ارزیابی واحدهای مذکور به دو روش میدانی و نظرسنجی از ذی‌نفعان انجام گرفت و سپس نتایج آن در اختیار واحدها قرار گرفت.

                                                    

وی در ادامه گفت: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری پس از مطالعات جدی که در زمینه تضمین کیفیت دانشگاه‌ها داشته است همچنین به انجام رساندن مطالعات مذکور توسط گروه‌های متخصص و مجرب و استفاده از تجارب بین‌المللی، به این نتیجه رسید که ارتقای کیفیت دانشگاه‌ها از طریق ارزیابی بیرونی امکان‌پذیر نیست. لذا ارزیابی درونی که رکن اصلی انجام آن گروه‌های آموزشی دانشگاه‌ها هستند را در دستور کار خود قرار داده است و در همین راستا دانشگاه کوثر نیز به عنوان گام اول اقدام به برگزاری کارگاه ارزیابی درونی و تدوین برنامه‌های بهبود کیفیت گروه‌های آموزشی کرده است که امیدواریم با استعداد و توان بالای اعضای هیأت علمی منجر به بهبود و ارتقاء دانشگاه شود.

در ادامه این جلسه دکتر "رضا نوروززاده" دبیر کارگروه نظارت و ارزیابی پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، به بیان نکاتی در خصوص ضرورت برنامه ریزی بهبود کیفیت در دانشگاه‌ها و تدوین برنامه‌های بهبود کیفیت گروه‌های آموزشی پرداخت و سپس دکتر "محمدرضا نیستانی" مدیر گروه نظارت و ارزیابی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، فرآیندهای برنامه ریزی بهبود کیفیت در دانشگاهها و تدوین برنامه‌های بهبود کیفیت گروه‌های آموزشی را مورد بررسی قرار داد.

                                                   

در ادامه دکتر "هادی عباسی" دبیر هیأت نظارت و ارزیابی آموزش عالی خراسان شمالی، به بیان تجربیات خود در زمینه ارزیابی درونی و تدوین برنامه‌های بهبود کیفیت گروه‌های آموزشی در دانشگاه بجنورد پرداخت.

پس از این جلسه، سه کارگاه آموزشی برگزار شد که اعضای هیأت علمی به تفکیک دانشکده فنی و مهندسی، علوم پایه و علوم انسانی در آن شرکت نمودند.

     

گفتنی است کارگاه آموزشی ارزیابی درونی و تدوین برنامه‌های بهبود کیفیت گروه‌های آموزشی در روزهای سه‌شنبه 23 خرداد و چهارشنبه 24 خرداد در دانشگاه کوثر برگزار شد.

 
اذان صبح:  
طلوع خورشید:  
اذان ظهر:  
غروب خورشید:  
اذان مغرب:  

مرکز استان:
طول جغرافیایی:
عرض جغرافیایی:
روز:
ماه: